  • 1. Data: 2009-02-04 16:15:54
    Temat: Zwrot kaucji za mieszkanie, czy się należy..?
    Od: l...@l...pl

    Witam. Mam pewien problem z właścicielką mieszkania, które wynajmuje.
    Na początku zacytuję część umowy:
    "
    1. Umowa zostaje zawarta na czas określony od 01.08.2008 do 31.07.2009
    z możliwością
    przedłużenia za pomocą aneksu.
    2. Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem 1
    miesięcznego okresu
    wypowiedzenia lub w dowolnym momencie za porozumieniem stron, z
    zachowaniem formy pisemnej.
    3. Strony ustalają, iż Najemca wpłaci Wynajmującemu kaucję zwrotną w
    wysokości xxxx zł.
    ..."

    Czy w takiej sytuacji jeśli wyprowadzę się wcześniej, to otrzymam
    zwrot kaucji od
    właścicielki? Proszę o szybką odpowiedź. Zależy mi na czasie.

    Pozdrawiam Łukasz Rak
    www.lukaszrak.pl

  • 2. Data: 2009-02-04 16:41:28
    Temat: Re: Zwrot kaucji za mieszkanie, czy się należy..?
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    l...@l...pl wrote:
> [...]
    > zwrot kaucji od
    > właścicielki? Proszę o szybką odpowiedź. Zależy mi na czasie.

    Kaucja zwrotna powinna pokrywac zaleglosci w platnosciach lub ew
    zniszczenia mienia (mieszkania, wyposarzenia) inne niz wynikajace z
    normalnego uzytkowania.

    Jesli wiec strony rozwiaza umowe za porozumieniem stron - to powinny
    rowniez ustalic zakres odpowiedzialnosci. Odliczyc odpowiednia kwote na
    zniszczenia, ew wpisac w umowe stan licznikow i kwoty rachunkow do
    zaplacenia, itp. Nijak sie to ma do placenia za pozostaly okres lub za
    miesiac wiecej - jesli jest porozumienie stron to umowa konczy sie w
    dniu, ktory zostal ustalony w porozumieniu.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-02-04 16:56:11
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Za to 1 miesięczny okres wypowiedzenia liczy się kazdorazowo na koniec miesiąca
    kalendarzowego - jeżeli włascicielka skutecznie (!) otrzyma treść wypowiedzenia w
    dowolnym dniu lutego, to obowiązuje najem do 31 marca.
    JaC

    -----