    Date: Fri, 02 Aug 2013 06:03:40 +0200
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzutka na papugę dla Brunona?
    <3...@b...poznan.pl> <ktakgv$9nq$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@b...poznan.pl> <ktaqtm$g5q$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <ktasve$28g$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <51f97b4a$0$1254$65785112@news.neostrada.pl>
    <51f97eff$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <51f9db6a$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1308012331090.204@quad>

    > Błąd przecież leży w słowie "grupa".
    > Zakładając, że sprawdzasz ile elity jest w danej *grupie*,
    > w grupie elit znajdziesz 100% elit.
    > Kwestia doboru grupy.
    > :)

    Nie :) Kwestia wyróżnika elity. :)
    Jeśli weźmiemy elitę np. intelektualną, np. profesorów członków PAN. To
    (poniekąd) bez wątpienia elita. Robimy teraz z tego grupę. Teraz w tej
    grupie próbujemy określić wyróżnik elity (tej grupy). Wszak w każdej
    grupie jest jej elita i reszta, czyli pospólstwo. No i - ? Kogo będzie w
    tej grupie więcej?

    Na marginesie, skoro zahaczyliśmy o PAN. Wielu z Was zapewne wypełniało
    polski urzędowy test Stanford-Benet, rodzaj testu "na inteligencję".
    Mnie tym katowali kilka razy przy okazji każdego awansu, czy nawet
    zmiany stanowiska na równorzędne, ale trochę inne. Jest tam pytanie
    dotyczące wiatraków. Narysowany jest wiatrak z 4 skrzydłami i taki z
    6-ma. Pytanie jest: który będzie miał większą moc. Twórca testu
    oczywiście uważa, że ten z 6-ma, co jest ewidentną dla każdego inżyniera
    nieprawdą (moc wiatraka nie zależy od liczby łopat, a od prędkości
    wiatru i promienia "skrzydeł" (i paru drobiazgów)). Test jest
    zaaprobowany przez PAN. Pisałem tam w latach 90-tych żeby paru
    sklerotykom zepsuć dobre samopoczucie. Nie wiem, czy to odniosło jakiś
    skutek. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.