  • 1. Data: 2005-03-17 17:21:59
    Temat: Znizki dla studentow?
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Ten prawniczy szum informacyjny mnie dobija. Jestem 33-letnim
    studentem szkoły wyższej na kierunku inżynierskim zaocznym.

    Najpierw jeżdżę sobie SKMką na bilecie miesięcznym ulgowym (37% czy
    39%) dla studentów, jestem wielokrotnie kontrolowany i wszystko jest w
    porządku. Potem dowiaduję się, że niestety zniżka jest tylko dla
    studentów do 26 lat. Panikuję więc i następny rok jeżdżę z biletem
    normalnym. Ale potem słyszę, że te 26 lat wcale nie obowiązują, bo ten
    przepis został uchylony, chyba przez decyzję NSA.

    No więc jak to jest? Jutro chciałbym kupić bilet miesięczny PKP SKM i
    nie wiem w dalszym ciągu czy być hojnym darczyńcą czy jednak kupić
    bilet ulgowy?

    Na legitymacji studenckiej jest napisane, że przysługuje mi 50% ulgi w
    opłatach za przejazdy środkami komunikcaji miejskiej (pewnie to jest
    wzięte z Ustawy z dn. 26.06.1997r. o wyższych szkołach zawodowych -
    art. 77)...

    Dzięki

    berberek

  • 2. Data: 2005-03-17 18:41:19
    Temat: Re: Znizki dla studentow?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Maciej Lankowski wrote:

    > normalnym. Ale potem słyszę, że te 26 lat wcale nie obowiązują, bo ten
    > przepis został uchylony, chyba przez decyzję NSA.

    Od kiedy to NSA moze zmieniac ustawy???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-03-18 06:49:10
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Maciej Lankowski napisał(a):

> [...]
    > opłatach za przejazdy środkami komunikcaji miejskiej (pewnie to jest
    > wzięte z Ustawy z dn. 26.06.1997r. o wyższych szkołach zawodowych -

    komunikacja miejska napewno mozesz jezdzic ze znizka
    pkp napewno nie mozesz jezdzic ze z nizka

    a co do skm ktory jest jakims miksem tych dwu, to moze najlepiej upewnic
    sie w kasie albo czytajac jakis regulamin, w regulaminie ktorego wyciag
    powinien byc (mam nadzieje) w wagonie, albo dostepny w kasach, napewno
    sie doczytasz co i jak

  • 4. Data: 2005-03-18 07:41:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    Użytkownik SzerszeN napisał:

> [...]
    > sie w kasie albo czytajac jakis regulamin, w regulaminie ktorego wyciag
    > powinien byc (mam nadzieje) w wagonie, albo dostepny w kasach, napewno

    Pogooglaj dokładnej, bo na PKP zniżka też obowiązuje :)

    Stary wzór legitymacji został dopuszczony jeszcze na jakiś czas do
    stosownia, oczywiście te ulgi nie wynoszą aż 50%, ale istnieją.
    O sczególy zapytaj na pl.misc.kolej i pl.misc.transport.miejski

    spp

  • 5. Data: 2005-03-18 09:33:44
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    spp napisał(a):

    > Pogooglaj dokładnej, bo na PKP zniżka też obowiązuje :)

    powiedz to kanarowi ktory mnie scignol w pkp i kazal dokupic do pelnej
    skladki, a mogl "zabic" :) znaczy sie wlepic kare
    chyba ze w ciagu ostatnich paru iesiecy cos sie pozmienialo

  • 6. Data: 2005-03-18 13:47:58
    Od: "luiu" <n...@W...gazeta.pl>

    SzerszeN <s...@t...pl> napisał(a):

    > komunikacja miejska napewno mozesz jezdzic ze znizka
    > pkp napewno nie mozesz jezdzic ze z nizka

    sprawdzałem tylko w interncie treść tej uchwały, więc może to przypadek, ale
    co do komunikacji miejskiej w gdańsku to w uchwale rady miasta z 28 X 2004
    studenci szkół wyższych nie są wymienieni wśród osób, którym przysługuje
    prawo do ulgowych przejazdów.

  • 7. Data: 2005-03-18 15:32:34
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > studenci szkół wyższych nie są wymienieni wśród osób, którym przysługuje

    SKM nie jest komunikacją miejską w Gdańsku, tylko jednym z pięciu
    działających w Polsce przewoźników kolejowych. Podejrzewam, że przepisy w tej
    mierze jako żywo przypominają te w PKP PR, ale języka proponuję zasięgnąć na
    stronie http://www.skm.pkp.pl/

    pdr
    Olo