  • 11. Data: 2009-02-19 16:56:04
    Temat: Re: Zniewazenia godla narodowego
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "lublex" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gnjoje$d29$1@node1.news.atman.pl...

    > Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    > wiadomości news:gngtd2$b1h$1@news.onet.pl...

    > Związki ornitologiczne są drugorzędne. Ma być orzeł i dodatkowo w białym
    > kolorze.
    > Czy taki istnieje? Nie musi. Są kraje gdzie godłem jest orzeł z dwoma
    > głowami, a takiego gatunku też nie ma w naturze.

    Mi chodzi o potoczne przyjmowanie, że orłem w godle (czy raczej herbie) jest
    bielik, gdy tymczasem bielik nie jest orłem :)))

    Pozdrawiam Przemek

  • 12. Data: 2009-02-19 16:58:42
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik lublex napisał:
    > Czy taki istnieje? Nie musi. Są kraje gdzie godłem jest orzeł z dwoma
    > głowami, a takiego gatunku też nie ma w naturze.

    Gatunku może i nie.
    Ale dziwolągi dwugłowe już się zdarzają. :)

    I żeby było jasne - to poważna wypowiedź, a nie żaluzja do kaczek ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 13. Data: 2009-02-19 17:14:17
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:gnk2v6$d7$1@news.onet.pl...

    > Mi chodzi o potoczne przyjmowanie, że orłem w godle (czy raczej herbie)
    > jest bielik, gdy tymczasem bielik nie jest orłem :)))

    No dobra. To, że bielik należy do rodziny jastrzębiowatych, a nie
    orłowatych, przesądza jedynie o przynależności "gatunkowej". Natomiast zwróć
    uwagę, że ten jastrząb nosi nazwę: orzeł bielik. Przyjmuje się, że wizerunek
    tego właśnie ptaka jest naszym godłem.
    Świadomość, że to jastrząb orzeł bielik jest naszym godłem jest
    niepotrzebna. Zawsze jednak lepiej brzmi samo orzeł bielik. No bo orzeł to
    orzeł...

    pozdr
    lublex

  • 14. Data: 2009-02-24 08:18:52
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Staz wrote:
    > Witam
    > Mam z kolegami pewna rozbieznosc zdan w kwestii art. 137kk
    > Czy zwyciezca konkursu: http://www.joemonster.org/p/131868/nowa_2_zlotowka
    > lamie ten paragraf czy jednak nie? A moze jakis inny?

    trzeba by odpytac pacjentki klinik chirurgii plastycznej, czy czuja sie
    zniewazone przez to, ze lekarze przyprawili im cycki... Z tej ankiety
    moze wyjsc, ze ten ptak na dwuzlotowce to jednak calkiem szczesliwy jest :-)

    Pozdro

    Maseł