    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Sat, 26 Aug 2023 18:24:44 +0200

    > Żeby sprawa stała.
    > Uprzedzę pytanie - nie wiem, komu i dlaczego może
    > zależeć, by stała.

    Trochę dziwne... Nawet ciężko uzasadnić szukanie świadków bez znaczenia
    na innych kontynentach - albo zebrali dowody albo nie zebrali i już nie
    zbiorą i do umorzenia.

    > Oczywiście kapitan zadziałał perfekt w tych
    > okolicznościach - ale być może był ich winny.
    > No i popsuł ładny samolot, i to jeszcze lizany ;>

    Kapitan to kapitan.Ciekawsze jest to że że nikt instukcji nie poprawił,
    bo przecież wszystko było dobrze, mimo że wywalony był bezpiecznik nie
    opisany w manualu do sprawdzenia. No ale wtedy trzeba by przyznać że
    boeing popełnił błąd.

    "4.1.1.2. Zmodyfikować powyższe cztery listy kontrolne poprzez dodanie
    podpunktu że
    w przypadku niezadziałania alternatywnego systemu wypuszczania podwozia
    załoga lotnicza powinna sprawdzić bezpieczniki C4248 LANDING GEAR -
    ALT EXT MOTOR i C829 BAT BUS DISTR.
    Odpowiedź firmy Boeing na zalecenie 4.1.1.2.
    Boeing nie zgadza się z zaleceniem, że do aktualnej listy kontrolnej
    powinien zostać dodany dodatkowy podpunkt. Listy kontrolne QRH dotyczące
    nienormalnych sytuacji są opracowywane aby dać załodze wskazówki
    dotyczące pojedynczej niesprawności konkretnej funkcji lub systemu. QRH
    jest krótką instrukcją i nie zawiera kombinacji wszystkich możliwych
    wielokrotnych awarii wszystkich systemów, gdyż to spowodowałby jego
    złożoność. Instrukcje dotyczące list kontrolnych informują, że zakłada
    się iż przed rozpoczęciem czynności zawartych w listach kontrolnych
    dotyczących sytuacji nienormalnych (NNC) elementy sterujące
    poszczególnych systemów są normalnej konfiguracji odpowiadającej danej
    fazie lotu,. W odniesieniu do rozważanego zdarzenia normalna konfigu"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!