    From: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znaki drogowe na terenie prywatnym
    Date: Wed, 29 Jan 2003 10:04:35 +0100

    "Maciek" <i...@w...pl> wrote in message
    news:b1828i$c9h$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Witam ,
    >
    > Czy będąc właściecielem kawałka gruntu z drogą mogę postawić sobie na
    niej
    > znak drogowy i żądać od policji/staży miejskiej egzekwowania mandatów
    za
    > naruszenie przepisów związanych z tym znakiem?
    > Czy muszę załatwić jakieś dodatkowe formalnośći?
    > Gdzie mozna sprawdzić 'legalność' znaku drogowego?

    ZTCW - nie.
    Znaki drogowe, kodeks drogowy, obowiazuja na drogach publicznych.
    W szczegolnosci oznacza to, ze na placach manewrowych szkol nauki jazdy
    poruszaja sie ludzie bez prawa jazdy, a namalowane znaki drogowe (znaki
    poziome!) nikogo nie obowiazuja.
    Podobnie parkingi osiedlowe czy przed supermarketami. Mimo ze supermarkety
    stawiaja tablice, to sa to "tablice przypominajace znaki drogowe", jednak
    NIE sa to obowiazujace kogokolwiek znaki drogowe. Po takim parkingu mozna
    jezdzic bez prawa jazdy, bez swiatel, po pijaku itd, nie naruszajac
    kodeksu drogowego, poniewaz NIE jest to droga publiczna.
    :-)

    Michal (nie prawnik)