    From: Olgierd <n...@o...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znak towarowy a nazwa i jej ochrona...
    Date: Sun, 20 May 2007 14:20:17 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 20 May 2007 15:55:02 +0200, Ciekawski napisał(a):

    > Firma, konkurencja pisze ze ich nazwa jest zastrzeżonym znakiem
    > towarowym (R). Może chodzi o samo logo, czy prawo to obejmuje również
    > wyrazy pospolite jak cholera?

    Nie ma możliwości zastrzec znaku towarowego słownego składającego się z 2
    słów pospolitych - jak np. inkryminowany "jogurt wiśniowy". Jeśli ktoś im
    dał na to ochronę, rzecz kwalifikuje się do wzruszenia.
    Natomiast mogą mieć zastrzeżony znak słowno-graficzny "jogurt wiśniowy",
    wiadomo: kolorek, czcioneczka, te sprawy. Rzecz jednak w tym, że jeśli
    nie będziesz naśladował tych bajerków - czego Gógle i tak nie wyczają ;-)
    - to nic im do tego.

    Myślę, że Cię ściemniają. Jeśli nie masz pod ręką rzecznika, który Ci
    wyszuka czy taki znak naprawdę został zarejestrowany, napisz do nich, że
    nie wiedziałeś, że oczywiście usuniesz "swoje naruszenia", ale prosisz o
    przefaksowanie decyzji UPRP. Jeśli pokażą Ci, że mają taki znak -
    będziemy się martwić dalej ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com