    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmniejszenie stawki zasadniczej
    Date: Fri, 20 Jan 2006 14:06:36 +0100

    jureq napisał(a):

    > A znasz inną metodę obniżenia płący zasadniczej niż wypowiedzenie
    > zmieniające? Jeśli tak, to się pochwal.

    Nie miałeś racji z co najmniej 3 powodów:
    1) istnieje inna metoda i nazywa się porozumienie stron i kto wie czy tu
    nie miało miejsca;
    2) dopuszczalna jest również jednostronna zmiana uregulowań płacowych u
    pracodawcy - bez wypowiedzenia zmieniającego - o ile nowe regulacje
    płacowe nie są mniej korzystne dla pracownika niż poprzednie.
    Przypominam że autor postu twierdził (ja go tak zrozumiałem) że
    finansowo wychodzi tak samo jak poprzednio. Jest więc wszystko OK i
    skutecznie nawet bez wypowiedzenia zmieniającego;
    3) możliwe jest jednostronne zmiana warunków wynagradzania na niekorzyść
    pracownika przez wyraźne oświadczenie woli złożone pracownikowi.
    Będzie to niezgodne z prawem pracy, ale nie, nieważne z mocy prawa.
    Będzie skuteczne i obowiązujące pracownika o ile ten nie odwoła się od
    tego do sądu pracy.

    Bezpiecznie jest oczywiście dla pracodawcy posługiwać się wypowiedzeniem
    zmieniającym lub porozumieniem stron.
    Metoda 2 naraża na spór, ale do wygrania przez pracodawcę przed sądem pracy.
    Metoda 3 to oczywiście ewidentna przegrana przed sądem pracy - ale można
    czasem liczyć na nieświadomość pracownika.
    No i niektórzy prezentują inny pogląd na metodę 3, ale według mnie nie
    mają racji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."