  • 1. Data: 2003-12-16 19:11:31
    Temat: Zmiany w sp. z o.o., przeniesienie z RHB do KRS, kto podpisuje sie na dokumentach
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Pytanie mam odnosnie spolek z o.o. bo temat na czasie :)

    Stan biezacy:
    Spolka zarejestrowana w RHB, 2 wspolnikow w tym 1 z nich to zarzad
    jednoosobowy.
    Tych 2 wspolnikow sprzedaje swoje udzialy (4.000) na rzecz
    3 nowych wspolnikow (w tym jeden to bedzie nowy zarzad). Nowi
    wspolnicy w dniu zakupu udzialow zmieniaja umowe spolki, w tym m.in.
    podwyzszaja kapital (do 25.000), zmienia sie takze siedziba i firma
    spolki. Nalezy sie zarejestrowac w KRS, choc raz to przechodzilem i
    mam wszystkie papiery z tamtej spolki, to nie wszystko wiem, albowiem
    wtedy mialem troche odmienna sytuacje - nie bylo bowiem zmiany adresu
    i podwyzszenia kapitalu.

    1) Prosze o informacje czy nowi wspolnicy maja pokryc swoje udzialy
    poprzez wniesienie 25.000 czy tylko 25.000-4.000=21.000, bowiem 4.000
    wnosili poprzedni wspolnicy.
    2) Z tego co widze w dokumentacji poprzedniej spolki to bylo tak ze
    oswiadczenie o wniesieniu kapitalu od nowych wspolnikow podpisywal
    STARY zarzad. Pozostale dokumenty podpisywal NOWY zarzad ale podajac
    stara firme spolki (i przypuszczam ze stary adres, tyle ze stary adres
    byl tozsamy z nowym adresem). Czy tak to ma wlasnie wygladac (wtedy
    bylo dobrze, ale to bylo 2 lata temu)?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl +

  • 2. Data: 2003-12-16 20:23:32
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > 1) Prosze o informacje czy nowi wspolnicy maja pokryc swoje udzialy
    > poprzez wniesienie 25.000 czy tylko 25.000-4.000=21.000, bowiem 4.000
    > wnosili poprzedni wspolnicy.

    Jesli podwyzszyli kapital do 25 tys zl to musza objac udzialy o wartosci 21
    tys zl

> [...]
    > stara firme spolki (i przypuszczam ze stary adres, tyle ze stary adres
    > byl tozsamy z nowym adresem). Czy tak to ma wlasnie wygladac (wtedy

    Oswiadczenie o przystapieniu do spolki i objeciu udzialow podpisuje
    wspolnik. Natomiast oswiadczenie o pokryciu calosci wkladow w podwyzszonym
    kapitale podpisuje zarzad. W tym wypadku bedzie to ten dawny jednoosobowy
    zarzadca bo nic nie piszesz o powalaniu zarzadu w nowym skladzie. Podobnie
    ten jednoosobowy zarzadca podpisuje formularz rejestracyjny do krs oraz
    formularze zmiany danych spolki (dotyczace siedziby, firmy,
    wspolnikow-ktorzy objeli ponad 10proc udzialow, itp.)

    Dan.

  • 3. Data: 2003-12-16 21:21:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 16 Dec 2003 21:23:32 +0100, "lablador"
    <l...@p...fm> wrote:

    >Jesli podwyzszyli kapital do 25 tys zl to musza objac udzialy o wartosci 21
    >tys zl
    OK :)

> [...]
    >kapitale podpisuje zarzad. W tym wypadku bedzie to ten dawny jednoosobowy
    >zarzadca bo nic nie piszesz o powalaniu zarzadu w nowym skladzie.
    Napisalem ale niezbyt jasno. Bedzie nowy zarzad. Kto podpisuje
    pokrycie wkladow? Nowy czy stary? Podwyzszenie udzialow bedzie sie
    wiazalo ze zmiana umowy spolki, w ktorej to (zmienionej) umowie bedzie
    wpisany juz nowy zarzad.

    WAM
    --
    Na Sylwestra nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2003-12-17 08:40:44
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    > pokrycie wkladow? Nowy czy stary? Podwyzszenie udzialow bedzie sie
    > wiazalo ze zmiana umowy spolki, w ktorej to (zmienionej) umowie bedzie

    W takim razie nowy zarzad podpisuje te dokumenty. Stary zarzad od chwili
    odwolania nie moze reprezentowac juz spolki.

    Dan.