    From: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana ustawy prawo o Adwokaturze jeszcze raz
    Date: Sat, 23 Jul 2005 13:45:48 +0200

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dbqsok$ldd$1@inews.gazeta.pl...

    [cut]

    Ustawy nie czytalem, wiec nie moge sie do niej merytorycznie ustosunkowac,
    ale jako obywatel (a nie tylko jako student prawa), moge z czystym sumieniem
    powiedziec, ze wszelkie zmiany beda lepsza o tego co jest obecnie.

    Na lekcji historii uczony mnie, ze komuna runela w 89 roku. Raptem sie
    jednak ozazuje, ze na morzu naszego mlodego kapitalizmu sa jeszcze
    socjalistyczne wyspy, ktore nazywaja sie korporacjami zawodowymi. Korporacje
    te zyja dalej w swiecie gospodaki planowej, cen urzedowych, planow
    szescioletnich itp. i wydaje im sie wszystko dziala super (Gierek tez
    wlawial ludziom, ze jestesmy 10 potega gospodarcza swiata). Oczywiscie
    wszystko to dla dobra obywatela, czyli klienta. Tylko niech mi ktos powie
    jakiego klienta, skoro wiekszosc ludzi w Polsce zarabia 800 zl, a zwykla
    porada u adwokata kosztuje 150 zl? Gdy upadl komunizm liczba spraw sadowych
    wzrosla kilka krotnie (co jest normalne w gospodarce wolnorynkowej), a
    liczba adwokatow + radcow prawnych wzrosla o kilka procent (co juz normalne
    nie jest). Niech nikt mi nie mowi, ze to dla dobra klienta, bo moze w
    sprawach karnych owszem, sa wciaz pewne zasady, ale jesli chodzi o sprawy
    cywilne to przeciez chodzi tylko i wylacznie o ka$e i jeszcze raz o ka$e!

    A co ewentualnych bledow niedouczonych adwokatow, ktore to pojawiaja sie w
    makabrycznych wizjach roztaczych przez czlonkow obecnej palestry, to jest
    jeden sposob. Wystarczy za wzrorem sadow w USA wprowadzic dozywotni zakaz
    wykonywania zawodu jesli adwokat cos zawali i tyle. Za pierwszym razem niech
    to bedzie jakies otrzezenia + odszkodowanie dla klienta, a za drugim won z
    zawodu, o czym orzekalyby sady powszechne, aby nie bylo podejrzen o
    kumoterstwo w tzw. sadach kolezenskich.