  • 1. Data: 2005-07-22 13:36:17
    Temat: Zmiana ustawy prawo o Adwokaturze jeszcze raz
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Poniewaz slusznie zwrocono mi uwage na niezbyt wlasciwy format
    wysylania tekstu pozwolilem sobie na wyslanie tego posta jeszcze raz.

    Otoz Senat wczoraj przyjal uchwalona przez Sejm ustawe o zmianie ustawy
    prawo o Adwokaturze i innych ustaw bez poprawek.

    Urzedzajac niechybne ataki dodam ze nie jestem z tych ktorzy czekali
    na taki rozwiazanie, ale z drugiej strony wcale mi ono nie przeszkadza.

    Ciekawe jaki zdanie macie na ten temat.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-22 13:40:21
    Temat: Re: Zmiana ustawy prawo o Adwokaturze jeszcze raz
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    NoMAD napisał(a):
    > Poniewaz slusznie zwrocono mi uwage na niezbyt wlasciwy format
    > wysylania tekstu pozwolilem sobie na wyslanie tego posta jeszcze raz.

    A cancel ?

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 3. Data: 2005-07-22 13:41:11
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A cancel ?

    Juz poszedl. Zaraz powinien dojsc.

  • 4. Data: 2005-07-22 16:51:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    NoMAD napisał(a):

    > Otoz Senat wczoraj przyjal uchwalona przez Sejm ustawe o zmianie ustawy
    > prawo o Adwokaturze i innych ustaw bez poprawek.

    I dobrze.

    > Urzedzajac niechybne ataki dodam ze nie jestem z tych ktorzy czekali
    > na taki rozwiazanie, ale z drugiej strony wcale mi ono nie przeszkadza.

    Tobie nie przeszkadza, a wielu ludziom pomoze.

    > Ciekawe jaki zdanie macie na ten temat.

    Jak wejdzie to w zycie to moze bedzie lepiej.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-07-22 17:20:42
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Tobie nie przeszkadza, a wielu ludziom pomoze.

    Oby. Chociaz na pewno wielu jeszcze sie rozczaruje...
    Wpis na liste adwokatow czy radcow to dopiero poczatek.
    Trudniej bedzie sie utrzymac... tzn. zarobic na zycie...

    > Jak wejdzie to w zycie to moze bedzie lepiej.

    Na pewno taniej. Ale nie od razu.

  • 6. Data: 2005-07-22 18:32:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    NoMAD napisał(a):

    > Oby. Chociaz na pewno wielu jeszcze sie rozczaruje...

    Watpie.

    > Wpis na liste adwokatow czy radcow to dopiero poczatek.
    > Trudniej bedzie sie utrzymac... tzn. zarobic na zycie...

    Wiesz ile obecnie zarabia dobry/sredni adwokat/radca ? Utrzyma sie z
    tego spokojnie (zarabiajac powyzej sredniej krajowej) kilku
    adwokatow/radcow na nowych zasadach.

    > Na pewno taniej. Ale nie od razu.

    Zalezy co rozumiec jako od razu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-07-22 19:07:28
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Wiesz ile obecnie zarabia dobry/sredni adwokat/radca ? Utrzyma sie z
    > tego spokojnie (zarabiajac powyzej sredniej krajowej) kilku
    > adwokatow/radcow na nowych zasadach.

    Obecnie tak. Ale o ile ta ustawe podpisze prezydent w najblizszych latach rynek
    bedzie
    nasycal sie adwokatami i radcami. To z kolei stworzy dosc duza konkurencje.
    Oczywiscie nie od razu... Konkurencja spowoduje obnizenie cen. Dodatkowo
    chetnych na tzw. urzedowki bedzie duzo wiecej niz obecnie.

    A nowych adwokatow/radcow nie bedzie kilku. Zobacz ile tysiecy ludzi studiuje prawo
    a ile ich skonczylo.Watpie zeby nie chcieli skorzystac z takiej szansy. Zwlaszcza
    majac
    do wyboru bycie wolami roboczymi w koncelariach i urzedach... Oczywiscie nie licze
    tych
    ktorzy maja swietne posady po samych studiach. Ale tych jest raczej malo.

    Poza tym jest jeszcze ponad 1000 osob (wedlug danych ministerstwa) po zdanym
    egz. sedziowskim ktorzy nie maja szans na razie na etety. Ci moga na drugi dzien
    po wejsciu w zycie ustawy starac sie o wpis....
    To wystarczy zeby liczba adwokatow w Polsce prawie podwoila sie (jesli sie nie myle
    co do ich liczebnosci). I to z dnia na dzien....

    W konsekwencji za kilka lat moze byc tak, ze na rynku bez problemu utrzymaja sie ci
    ktorzy:
    1. maja obecnie tzw. nazwisko (czyli dobre notowania)
    2. lub ci ktorzy pracuja w znanych kancelariach majacych juz swoich klientow
    3. nowi, ktorzy beda mieli szczescie odpowiednio do punktu 1 i 2.. :-)

    Co do reszty moze okazac sie ze beda wiazali koniec z koncem probujac zdobyc nowych
    klientow. Do tej reszty nalezec beda:
    1. ci ktorzy dzisiaj ciesza sie perspektywa nowych rozwiazan - obawiam sie ze w
    wiekszosci
    2. ci ktorzy sa juz wpisani na liste ale ich poziom wiedzy jest marny

    Takie sa prawa konkurencji...
    Adwokat/Radca bedzie albo biedny albo bogaty. Sredniej klasy moze nie byc...

    Na marginesie adwokaci na tej ustawie traca jeszcze wiecej.
    Konczy sie bowiem ich wylacznosc na sprawy rodzinne kosztem radcow ktorych liczebnosc

    jest znacznie wieksza...

    > Zalezy co rozumiec jako od razu.

    Kilka lat. Zanim rynek sie nie nasyci.

  • 8. Data: 2005-07-22 19:11:01
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Mithos napisał(a):
    > NoMAD napisaĹ?(a):

    > Watpie.

    Rozczarują sie, rozczarują. Bo to wcale nie tak łatwo zarobić w tym zawodzie

    > Wiesz ile obecnie zarabia dobry/sredni adwokat/radca ? Utrzyma sie z
    > tego spokojnie (zarabiajac powyzej sredniej krajowej) kilku
    > adwokatow/radcow na nowych zasadach.

    A wiesz ile czasu trwało zanim on stał sie dobry/średni?

    > Zalezy co rozumiec jako od razu.

    To, co rozumieją przez to ci populitycy co to uchwalili.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 9. Data: 2005-07-22 19:24:30
    Od: "laush" <w...@o...pl>

    Moim zdaniem tę ustawe nie należy czytać nie ilu ludzi się utrzyma na rynku
    lecz jak bardzo usługi prawnicze staną się bardziej dostepne/tansze dla
    przecietnego człowieka. Całe biadolenie to próżnica. Nikt nikomu nie każe
    prawa studiować i jak w każdym zawodzie będzie rynek decydował o zarobkach.

  • 10. Data: 2005-07-22 19:42:30
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    laush napisał(a):
> [...]
    > prawa studiować i jak w każdym zawodzie będzie rynek decydował o zarobkach.

    Owszem, ale poamiętaj, że usługi adwokackie to nie yyo samo, co usługi
    krawca, szewca czy hydraulika. Tutaj często decydują się ludzkie losy, a
    prosty błąd może oznaczac np że powództwo zostanie oddalone a apelacja
    odrzucona. Tani adwokat może więc kosztowac bardzo drogo.

    Druga kwestia to pytanie, co to znaczy "tańsze". Prawda jest taka, że
    ile by nie kosztowały i tak dla przeciętnego Polaka będzie to "za drogo"
    bo nie ma u nas zwyczaju korzystania z pomocy adwokata.

    --
    Falkenstein
    Veni, Lucifer