    From: "Krzysztof" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana umowy wynajmu.
    Date: Sun, 11 May 2003 23:49:55 +0200

    > raz, to
    > bardzo ciekawe co tak faktycznie kupiłeś, skoro dalej jesteś dzierżawcą,
    Właściwie to bardzo dobre pytanie. W umowie dzierżawy terenu pod garażem
    faceta (który wybudował garaż za własne pieniądze) z tamtejszym
    administratorem gruntu (który wydzierżawił mu grunt) z 1991 r widnieje coś
    takiego:
    Wybudowany garaż stanowi własność Skarbu Państwa, a dzierżawca użytkowuje
    teren i garaż przez czas oznaczony w niniejszej umowie nie opłacając czynszu
    dzierżawczego.
    Natomiast w umowie kupna - sprzedaży pomiędzy mną i tym facetem jest
    napisane
    Sprzedający przenosi na Kupującego własność garażu murowanego w zespole
    garaży [i tu pojawia się miejsce]
    Sprzedający oświadcza że garaż jest jego własnością, wybudowaną za jego
    środki finansowe na podstawie stosownych zezwoleń włąściwych organów
    decyzyjnych.
    Im dalej w las tym więcej drzew. Czyli chyba wynika z tego że facet nie mógł
    napisać że jest właścicielem garażu. Ale państwu garażu chyba nie wybudował.
    Z drugiej strony, większość ludzi nie mających gruntu w naszym mieście w ten
    sposób budowała garaż.
    > a dwa,
    > to jak sobie wyobrażasz korzystanie z garażu bez tego
    > dodatkowego gruntu ?
    > samochód na ogół nie lewituje a więc aby dotrzeć z drogi publicznej
    > do garażu, musisz przejechć przez tę nieruchomość lub jej część,
    > o którą roszerzaja teraz umowe,
    Oczywiście to rozumiem, ale dlaczego trzynaście lat temu gdy garaż był
    budowany nie ustalono dzierżawy na 30 m2 gruntu tylko na 18m2. Wydaje mi się
    to trochę nie fair. No i czy stawka ma być taka sama jak za garaż. Czy nie
    powinno coś być rozróżnione? Chyba koszty (tzn. tylko podatki za garaż i tą
    drogę dojazdową są na pewno różne).
    > a trzy, to
    > że za korzystanie z cudzej nieruchomości należy sie zapłata,
    Przecież ja chyba za coś zapłaciłem wcale niemało i zapewniam, że tylko ja
    dbam o stan i wykonuję remonty. Oczywiście zasypywanie kolein w drodze
    manewrowej (bo to zwykła ziemia, a nie asfalt) przed garażami, odśnieżanie,
    itd. to również praca "właścicieli" garaży w przeciwieństwie do
    administratora. Administrator tylko płaci podatek za grunt i garaż, co
    zresztą określone jest w umowie najmu, reszta należy do "właścicieli".
    Oczywiście za porady dziękuję.

    Pozdrowienia
    Krzysztof