  • 1. Data: 2004-12-07 10:07:39
    Temat: Zmiana regulaminu w Plus Gsm a rozwiazanie umowy WAŻNE!!!!
    Od: "Marcin Kowski" <m...@g...pl>

    Witam wszystkich,'

    wątek ten wiele razy został juz rozpoczynany ale do dziś nie ma pewności, co z
    tego wszystkiego wyniknie.

    Chodzi o to że w styczniu Polkomtel wprowadza nowy regulamin usług
    telekomunukacyjnych. Z ostatnia fakturą otrzymałem nowy regulamin oraz zapis
    iż " Jeżeli nie wyrażam zgody na jego akceptację moge rozwiazać umowę z winy
    leżącej po stronie Polkomtel przez co Polkomtelowi nie przysługuje żadne
    roszczenie odszkodowawcze.

    Tymczasem w salonach firmowych konsultanci straszą że trzeba bedzie zapłacić
    jakąś karę za przyznane ulgi przez Polkomtel, operatora sieci Plusgsm.

    Nasuwa się tutaj pytanie czy polkomtel specjalnie zasiewa ziarno niepewności w
    abonentach aby minał termin możliwości rezygnacji (7 dni od upływu terminu
    faktury z którą został przysłany nowy regulamin) czy tez przysługuje mu jakieś
    prawo do odszkodowania.

    Oprócz ogólnego regulaminu świadczenia usług, abonenta obowiązuje regulamin
    promocji w której zakupił telefon.

    Rok temu Idea wprowadziła nowy regulamin, wielu abonentów zrezygnowało i idea
    nie naliczała żadnych kar za zerwanie umowy przed czasem.

  • 2. Data: 2004-12-07 10:11:31
    Od: "StrongMan" <e...@n...dziala>

    Użytkownik "Marcin Kowski" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Rok temu Idea wprowadziła nowy regulamin, wielu abonentów zrezygnowało i
    > idea nie naliczała żadnych kar za zerwanie umowy przed czasem.

    Poczytaj na pl.misc.telefonia.gsm, tam bylo to juz wielokrotnie walkowane

    --
    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2004-12-07 10:33:10
    Od: "tomy" <k...@p...fm>

    > Poczytaj na pl.misc.telefonia.gsm, tam bylo to juz wielokrotnie walkowane

    ale do tej pory nie wiadomo czy Plus może ściągnąć ten "upust" który dał na
    telefon czy nie - może wypowiedziałby się jakiś prawnik znający się na
    prawie telekomunikacyjnym?

    tomy

  • 4. Data: 2004-12-07 11:24:15
    Od: "Marcin Z" <m...@i...pl>

    Panowie jak to w końcu jest, ktoś chyba zna sie tutaj na prawie co?? Ja
    niestety nie więc dlatego szukam pomocy.

    Niestety wydaje mi się że potwierdza się że duzi (czyt np. POLKOMTEL) moga
    wszystko, kiedys idea mnie wkurzała ale w idei gdy abonenci chcieli odejść
    po zmianie regulaminu przynajmniej nie robiono afery i pozwolono im na to.

  • 5. Data: 2004-12-07 11:34:37
    Od: "Marcin Z" <m...@i...pl>

    No to juz jest coś
    dzieki za pomoc

  • 6. Data: 2004-12-07 11:36:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Marcin Z wrote:

    > Panowie jak to w końcu jest, ktoś chyba zna sie tutaj na prawie co??
    > Ja niestety nie więc dlatego szukam pomocy.

    Przeczytaj poprzedni regulamin i umowę. Ja nie czytałem. Teoretycznie
    powinno być tak, że to nie ty wypowiadasz umowę. Ty tylko "nie wyrażasz
    zgody na zmianę regulaminu" i wtedy Polkomtel może ci wypowiedzieć.
    Wtedy oczywiście nic nie płacisz. W naturze jest tak, że firmy starają
    się żeby to użytkownik musiał wypowiedzieć umowę, jeśli nie zgadza się
    na zmianę regulaminu. Moim zdaniem nadaje się to do uznania za
    "niedozwoloną klauzulę". Jeśli masz ochotę się sądzić to życzę
    powodzenia.

    Jeszcze raz powtarzam: przeczytaj umowę i poprzedni regulamin.