    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiana nazwy uczelni, a koszt wymiany dokumentów.
    Date: Tue, 4 Mar 2008 14:57:25 +0100

    Użytkownik "Kamil 'czemu' Bista" <t...@c...org> napisał
    > Poza opłatą manipulacyjną jeszcze będę musiał dopłacać przy konduktorze do
    > biletu normalnego (czyli kolejny koszt), a jak nie to wylecę z pociągu.

    Nic nie wylecisz. Nie ma takiego prawa, jeśli przyjmujesz opłatę dodatkową
    "karę". Przyjmujesz opłatę dodatkową okazując dokument, podpisujesz
    protokól-wezwanie i oświadczasz, że masz legitymację, ale nie przy sobie.
    Potem reklamujesz.

    >Do tego jeszcze dochodzi koszt wysłania tych wszystkich mandatów (a
    >korzystam z dwóch przewoźników, bo zarówno mpk jak i pkp) do odpowiednich
    >działów...

    Tak.

    > Najbardziej boje się tych kar z pociągu, bo tak jak w przypadku MPK
    > uczelnia może się z nimi jakoś porozumieć, tak z pkp może być różnie...

    Akurat PKP to chyba takie reklamacje uznaje bez większych problemów.

    Ale to sytuacja teoretyczna, nie słyszłem nigdy, aby komyś podbijali
    legitymację dłużej niż "na miejscu"