  • Data: 2018-08-13 23:15:27
    Temat: Re: Zmiana miejsca urodzenia.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-08-18 o 22:52, Janusz pisze:

    > do USC i do szkoły zgłaszali rodzice.

    System PESEL tworzono w latach 70-tych. Ale jeszcze w latach 90-tych z
    tego co pamiętam było tak, że Urzędy Stanu Cywilnego pracowały na tzw.
    Terenowej Bazie Danych. To z terenowej Bazy Danych dyrektorzy szkół
    dostawali zestawienie uczniów mających w dany roku przyjść do I klasy.
    Ale te dane zawierały tylko podstawowe dane. Pozostałe dane podawali
    rodzice i wpisywano je do dokumentacji szkolnej na podstawie której
    później wypisywano świadectwa.

    > Izb porodowych nie ma już hoho i trochę. (przekazywali dokumentacje gdzieś?

    Izby Porodowe podlegały w latach 60tych powiatom. Trzeba by było
    odwiedzić Archiwum Państwowe. Tyle,że teraz w dobie RODO może być
    problem z dostępem do jakiegoś wykazu urodzonych dzieci. Sądzę, że jakiś
    rejestr był. Ale prostsze wydaje mi się znalezienie w USC samego
    zaświaczenia.

    > Do sądu - jakiego?

    Ju już Animka trochę uprościła. Sąd, to dopiero, gdy zdobędziemy dowód,
    że Akt Urodzenia jest wadliwie sporządzony. Ale tych zmian wóczas bęzie
    więcej. Zmienią się dane w ewidencji PESEL (tam jest informacja o
    miejscu urodzenia) i nie wiem, czy nie zmieni się automatycznie numer
    PESEL. W wówczas, to w dokumentów do pozmieniania będzie o wiele więcej.
    Prawo jazdy. Paszport. Akty małżeństwa oraz urodzenia wszystkich dzieci.

    Generalnie uważam że po 50 latach nie ruszał bym tego bez istotnego
    powodu - bardzo istotnego.