    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Złote 24 godziny
    Date: Fri, 28 Nov 2003 20:59:07 +0100

    "Mateusz Dr" <n...@w...pl> wrote in message
    news:bq8758$rg7$1@news.onet.pl...

    > Ech...a swoboda umow ??
    Swoboda umów nie pozwala mi udostępniać Pałacu Kultury :)
    > Jesli prawowoty wlasciciel (wydawca etc. itp.) na swojej stronie
    udostepnia
    > jakies mp3 do sciagniecia
    > zastrzegajac, ze nalezy je skasowac po 24 h
    Przeczytaj to jeszcze raz i pomyśl, który wydawca byłby taki głupi.
    Aż zapytałam specjalistę - ponoć jest to zapis typowy dla pirackich stron.

    > Jesli osoba sciagajaca mp3 ma prawo pozostawac w usprawiedliwionym
    > przekonaniu, iz sciaga ( i czyta informacje o dozwolonym uzytku 24
    > godzinnym) ze strony osoby uprawnionej - nie ponosi zadnej
    > odpowiedzialnosci - IMHO.

    To tak, jakby ktoś Ci zezwolił na wysadzenie Wawelu, a Ty byś się potem
    tłumaczył, że byłeś przekonany, że jest osobą uprawnioną do podjęcia takiej
    decyzji. Ignorantia iuris nocet. Wybacz, ale to nie jest tak, że tfurca
    pirackiej strony może się usprawiedliwiać, że przecież tylko wypożycza, a
    korzystający, że przecież tak mu napisali. Najpierw warto się upewnić, czy
    ma się do czynienia z osobą uprawnioną.
    Pozdrawiam,
    MArta