    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zlodziejskie stawki
    Date: Tue, 26 Oct 2004 15:01:08 +0200

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncnshti.tm5.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > "sprawy obciążonej ryzykiem przegranej nie weźmie żaden porządny
    > prawnik"

    A Ty napisałas "Nie uważasz, że to uczciwe powiedzieć klientowi na wstępie,
    że szanse
    są marne, zamiast kasować i wciskać kit? A jak się klient uprze, żeby
    jednak próbować, to chyba można umówić się na opłatę niezależną
    od wyniku sprawy?" Ja pisząc swoje zdanie miałam na myśli, ze skoro za
    przegraną prawnik nie dostanie pieniędzy, a sprawa jest w znacznym stopniu
    własnie zagrożona przegraniem to żaden porządny prawnik [ w domysle mogący
    przebierać w klientach ] nie będzie się w to angazowal bo i po co? No chyba,
    ze klient trafi na altruistę lub własnie umówi sie z nim na oplatę bez
    względu na wynik sprawy - ale o ile się orientuję to taki system obowiazuje
    w tym kraju - ze wynagrodzenie prawnikowi sie nalezy bez wzgledu na wynik
    sprawy.

    > Jakoś sobie radzą ci biedni amerykańscy prawnicy, którym klienci
    > nagminnie nie płacą za usługi.

    Pewnie tak jak w kazdym innym zawodzie - jedni zarabiaja krocie a inni o tym
    marzą:-))

    HaNkA