  • 1. Data: 2002-08-28 08:00:51
    Temat: Złapali mnie bez prawka- co mi za to grozi?
    Od: "Tomasz Gajewski" <t...@w...pl>

    Miałem ukończony kurs i zdany egzamin teoretyczny, lecz na praktycznym
    oblałem na mieście. Złapali mnie na drodze i powiedziałem im, że nie
    odebrałem prawka, a egzamin mam zdany. Chcieli sciągnąć lawetę i nie
    pozwolić mi dalej jechać, ale tak ich zakęciłem, że odjechałem z dowodem
    rejestracyjnym (powiedziałęm im, że zaraz przyjadę i to jakoś załatwimy).
    Sprawa oczywista, o co chodziło, ale nie skołowałem kasy, więc nie wróciłem.
    Mieli spisane moje dane z dokumentów i z dowodu rejstaryjnego.
    Powiedzieli mi, że sprawę skierują do sądu, ale nic u nich nie podpisywałem,
    tylko mnie spisał do notesu swojego. I tak mnie puścili.

    Nie wiem, co mnie czeka. Jeżeli ktoś jechał bez prawka, to niech napisze,
    jaka kara w sądzie za to groźi.
    Co najśmieszniejsze, to to, że dzień po tym jak mnie złapali, to
    podchodziłem na egzamin i zdałem go.

    Proszę o udzielenie mi odpowiedzi jak w jeżdzie bez prawka sąd podchodzi
    (jak mnie zatrzymali, to nie miałem żadnego przekroczenia-po prostu kontrola
    na alkochol)

  • 2. Data: 2002-08-28 08:44:19
    Temat: Re: Złapali mnie bez prawka- co mi za to grozi?
    Od: "Piotr Skłodowski" <s...@k...chip.pl>

    Zdanie egzaminu nie upoważnia Cię do kierowania pojazdu. Musisz mieć prawko.
    Dawno, dawno temu miałem takie zdarzenie ale skończyło się na .... zabraniu
    kluczyków i oddaniu ich właścicielowi - trafiłem na "zgodnych" stróżów
    prawa, ale po tym zajściu już więcej za kierownicę bez prawka nie wsiadałem
    :-)

    Jeżeli policjant spisał Cię do notesu i puścił wolno to nie powinien nic Ci
    zrobić, gdyż najpierw sam musiał by się "wyspowiadać".

    P.S. Teoretycznie sąd mógłby pozbawić Cię prawa jazdy na kilka lat, a
    właściciel auta, który pozwolił Ci kierować zapłaciłby bodajże do 800 zł -
    kiedyś gdzieś wyczytałem ;-)

  • 3. Data: 2002-08-28 09:20:31
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Piotr Skłodowski" wrote:
    > Zdanie egzaminu nie upoważnia Cię do kierowania pojazdu.
    > Musisz mieć prawko.

    Oj.. oj.. jesteś pewien?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-08-28 09:43:01
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Oj.. oj.. jesteś pewien?

    Mówi o tym ustawa z dn. 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.

    Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na
    żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub
    kierującego:
    1) DOKUMENT STWIERDZAJACY UPRAWNiENIE DO KIEROWANIA POJAZDEM,
    2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu,
    3) dokument stwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzający opłacenie
    składki tego ubezpieczenia,
    4) świadectwo kwalifikacji,
    5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

    HaNkA

  • 5. Data: 2002-08-28 09:56:48
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Skłodowski" <s...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S. Teoretycznie sąd mógłby pozbawić Cię prawa jazdy na kilka lat, a
    > właściciel auta, który pozwolił Ci kierować zapłaciłby bodajże do 800 zł -
    Tylko z jedną rzeczą można się tutaj zgodzić. Powinien mieć prawo jazdy
    nawet jeśli zdał egzamin. Ale skoro nie zdał, to popełnił wykroczenie z
    art.94par1kw (kierował pojazdem nie mając do tego uprawnienia) i policjanci
    mogą skierowac do Sądu wniosek o ukaranie. Za wykroczenie to przewidziana
    jest kara grzywny. Absolutnie nie wchodzi w grę zakaz prowadzenia pojazdów,
    bo przepis tego nie przewiduje w takich sytuacjach.
    Zmień źródło informacji ;-)
    Rob

  • 6. Data: 2002-08-28 10:05:34
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Mówi o tym ustawa z dn. 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym.
    > Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie [..]

    Ten artykuł mówi o tym co musi mieć przy sobie kierujący pojazdem.
    Natomiast moja wątpliwość dotyczyła tego
    "Zdanie egzaminu nie upoważnia Cię do kierowania pojazdu.
    Musisz mieć prawko. "

    Wydaje mi się, że zdanie egzaminu właśnie upoważnia do kierowania pojazdem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 7. Data: 2002-08-28 10:24:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje mi się, że zdanie egzaminu właśnie upoważnia do kierowania
    pojazdem.

    dobrze mówisz, ze Ci się wydaje:-) Stosujac analogiczne przyklady - sam fakt
    zdania matury nie upowaznia Cie do ubiegania sie o przyjecie na studia -
    musisz miec swiadectwo maturalne, zlozenie wniosku o paszport nie uprawnia
    Cie do przekroczenia granicy bez paszportu itd itd. Proste?

    Dokument jest potwierdzeniem zdania prawa jazdy - naprawde sądzisz ze
    policja powinna wierzyc kierujacemu pojazdem na piękne oczy? A co bedzie jak
    sklamie?:-)) Tak, jak w tym przypadku zresztą mialo miejsce:-)))))

    HaNkA

  • 8. Data: 2002-08-28 10:40:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 28 Aug 2002 10:00:51 +0200, "Tomasz Gajewski"
    <t...@w...pl> zakodował:

    >Proszę o udzielenie mi odpowiedzi jak w jeżdzie bez prawka sąd podchodzi

    Poczytaj wątek "jazda bez prawka" - adres archiwum w stopce.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-08-28 10:47:07
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik Elita.pl <b...@e...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@e...pl...
    > Ten artykuł mówi o tym co musi mieć przy sobie kierujący pojazdem.
    > Natomiast moja wątpliwość dotyczyła tego
    > "Zdanie egzaminu nie upoważnia Cię do kierowania pojazdu.
    > Musisz mieć prawko. "

    Rozumiem, że masz na myśli taką sytuację, kiedy ktoś zdał egzamin, ale nie
    spełnia warunku "musisz mieć prawko", ale ma dokument przy sobie? ;-))) W
    takim wypadku
    musisz sobie zadać pytanie pomocnicze: Czy ten jeszcze nie odebrany (a nawet
    być może - nie istniejący) dokument znalazł się w jego rękach legalnie czy
    przez zaprzysiężenie duszy diabłu? ;-)))

    Przepraszam wszystkich - nie mogłam się opanować :-)))

    pozdrawiam

    Monika

  • 10. Data: 2002-08-28 11:52:37
    Od: "Piotr Skłodowski" <s...@k...chip.pl>

> [...]
    pojazdów,
    > bo przepis tego nie przewiduje w takich sytuacjach.

    Jak już napisałem to było daaawno temu i mogło się coś zmienić :-) Na swoją
    obronę mogę też dodać iż taką informację usłyszałem również od
    zaprzyjaźnionego egzaminatora i policjanta..... ale jak wiadomo brak
    kompetencji to choroba która obejmuje 80% społeczeństwa ;-)

    Pozdrawiam !