    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgubiono kartę pacjenta - co dalej?
    Date: Fri, 16 Apr 2010 06:18:34 +0000 (UTC)

    niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl>

    > Dobra, wymiękam. Jak nie rozumiesz, że to działa w obie strony to
    > chyba już nie zrozumiesz

    Wiesz, z wieloma rzeczami jest tak że tylko jedna strona ma dokument,
    dowód. Ta która w tym interes. Np. kupujesz coś i dostajesz gwarancję -
    kwit z podpisem sprzedawcy i pieczątką sklepu.
    I tylko ty ją dostajesz, sklep nie robi sobie kserokopii, bo nie ma po
    co.

    Ja domyślam się o co ci chodzi - o udowadnianie że w ogóle jakiś np.
    zabieg wykonano. Że np. szpital mając dokumentację, a nie mając zgody
    na zabieg, mógłby "zniknąć" z dokumentacji fakt wykonania zabiegu - i
    pacjent nie miałby jak udowodnić. Tyle że to nieprawda - bo ma wypis.
    Ma w nim napisane że zabieg wykonano. Ma jak udowodnić.

    Poza tym żaden zabieg nie pozostaje bez śladu na ciele...

    W gardłowych sprawach, informacja o czynnościach jest zazwyczaj w kilku
    miejscach, i naprawdę niełatwo jest coś zafałszować. O fakcie i
    działaniach przy reanimacji napisze i dyżurny w raporcie, i
    anestezjolog wezwany, i OIOM, i pielęgniarki.

    Jak pacjent się poskarzy na opiekę, że lekarza przez 2 tygodnie nie
    widział, to i tak dokumentacja nic mu nie da. I tak będą w niej
    obserwacje z każdego dnia...

    --
    Pozdro
    Massai