  • Data: 2021-05-24 11:05:25
    Temat: Re: Zgromadzenie jednoososobowe
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 18 May 2021 07:28:55 +0200, Shrek napisał(a):

    > https://www.onet.pl/informacje/onetwarszawa/policja-
    zatrzymala-mezczyzne-ktory-sam-pikietowal-na-placu-z
    amkowym/e4b3g0j,79cfc278
    > Uważajcie, nie gromadźcie się jednoosobowo.

    A tu jest o następnym milicyjnym wyczynie:

    "Według tarnowskiej policji 19-letni Michał, biorąc udział w demonstracjach
    Strajku Kobiet, złamał zasady epidemiczne i nie zachował 1,5-metrowego
    odstępu. Odmówił też podania swoich danych. Nagrania, które przedstawił
    przed sądem, przeczą jednak wersji funkcjonariuszy.
    Wśród osób, które przyszły na strajk, był 19-letni Michał Babral, uczeń
    miejscowego liceum. - Zauważyłem, że jeden z policjantów zaczyna iść w moją
    stronę. Odwróciłem się, żeby zawołać starszego kolegę, Kamila Miterę. Wtedy
    poczułem, jak funkcjonariusz zaczyna mnie szarpać. Twierdził, że chciałem
    uciec - zaczyna opowieść nastolatek. - Policjanci ścisnęli nas w wąskim
    kółku, odgrodzili od reszty protestujących - mówi.

    Cztery miesiące później do rodzinnego domu Kamila przyszło pismo z policji.
    Chłopak został wezwany do złożenia pisemnych wyjaśnień w sprawie
    październikowego protestu. Dwa tygodnie później chłopak otrzymał wezwanie z
    sądu.

    Tarnowska policja postawiła mu dwa zarzuty: niezachowania odległości 1,5
    metra oraz niewylegitymowania się przed policjantem podczas protestu.
    Sprawa toczy się przed wymiarem sprawiedliwości od marca.
    Sąd otrzymał nagranie, na którym wyraźnie widać i słychać, jak 19-latek
    prosi policjanta, by założył rękawiczki przed tym, jak ten poda mu dowód
    osobisty. Potem potwierdza dane, wręcza dokument. Nagranie widziała też
    "Wyborcza".

    Chłopak był przesłuchiwany przez sąd w marcu. Później przesłuchiwano
    świadków, którzy potwierdzili wersję zdarzeń Michała Babrala. Przesłuchano
    też jednego z dwójki policjantów, którzy legitymowali 19-latka. Drugi z
    funkcjonariuszy nie stawił się na przesłuchaniu. - Jeśli również w
    poniedziałek policjant się nie pojawi, razem z moją prawniczką będziemy
    ubiegać się o odstąpienie od przesłuchania go. Na rozprawie usłyszeliśmy,
    że policjant musiał pojechać na pilną interwencję. Dlaczego nie otrzymał
    dnia wolnego, by złożyć zeznania? "

    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,44425,27112110,1
    9-latek-stanal-przed-sadem-za-uczestnictwo-w-strajku
    -kobiet.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek