eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych › Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych
    From: Bags <b...@b...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr
    Zakonnych
    Date: Sun, 08 Jan 2012 16:45:38 +0100

    On 2012-01-08 14:08, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Bags" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Inna sprawa, jakie są podstawy prawne żądania od Was przez zgromadzenie
    > opłaty pobytu ciotki w Zgromadzeniu.

    Nie otrzymaliśmy cennika "usług miłosierdzia" przed zabraniem ciotki do
    Zgromadzenia. Myśleliśmy, że jako "rodzina" pomagają Siostrom
    bezinteresownie, że będzie jej lepiej pod opieką Sióstr, z którymi
    naprawde była zżyta i nie da się ukryć, że dużo bardziej niż z nami -
    rodziną. Sam piszesz, że takie organizacje muszą się z czegoś
    utrzymywać, więc niech już tak będzie, szkoda tylko że nie uprzedzili o
    kosztach.

    > Po za tym nie za bardzo nadążam, z
    > jakiego powodu o postanowieniach ciotki informowało Was Zgromadzenie, a
    > nie ona sama.

    Mieszamy 300 km od ciotki, a jej stan zdrowia nie pozwalał na
    komunikację. Pośrednikiem zatem były siostry zakonne.

    > No i czemu Was, skoro mieszkanie jak rozumiem było jej. Co
    > do zasady nie miała obowiązku nikogo sie pytać i miała prawo przekazać
    > swój majatek komu chciała. Coś tu podejrzewam, że pod nieobecność ciotki
    > ktoś z Was to mieszkanie używał, skoro mieliście wyrażać zgodę na jego
    > wynajem.

    Jako rodzina mieliśmy dodatkowe klucze do mieszkania przekazane przez
    ciotkę nim ją zabrano do Zgromadzenia. W czasie wizyt w mieście
    odbieraliśmy pocztę, płaciliśmy rachunki. Mieszkanie nie było używane.

    > Inaczej, skorociotka była w Zgromadzeniu, to chyba sensowne
    > było wynajęcie jej mieszkania, by nie stało puste. Choćby po to, by w
    > ten sposób pokryć koszty jego utrzymania. NIe za bardzo widzę, z czego
    > wynika Waszca niecheć do tego pomysłu.
    >
    > Co do domniemanej kradzieży sprzętu fotograficznego, z Twojej wypowiedzi
    > to nie wynika, czyją one stanowiły własność i w jaki sposób
    > Zgromadzenie" weszło w jego posiadanie. Włamali sie? Ukradli?

    Dostali klucze od ciotki aby zabrać lodówkę oraz pralkę. Czy ukradli, to
    jest właśnie kontrowersyjny temat, bo rzekomo mieli zgodę na zabranie
    tych przedmiotów i w rozmowie telefonicznej ze Zgromadzeniem właśnie te
    przedmioty mieli zabrać, o monetach i aparatach nie było mowy. Dogadać
    się z ciotką w czasie spotkań nie było szans, słabo już kojarzyła fakty.

    >Bo piszesz
    > o decyzji ciotki o zadysponowaniu lodówką, pralką. To na jakiej zasadzie
    > wyniesiono dywan i pozostałę przedmioty? Kto i kiedy to zrobił?

    Przedmioty zabrali oczywiście w czasie kiedy w mieście nas nie było, a
    kto peronalnie nie wiem, ktoś z ich Zgromadzenia skoro tylko oni mieli
    klucze.

    > Ale w
    > sumie, bez wzgledu na te wszystkie okoliczności sądzę, że bez
    > wiarygodnych informacji na temat stanowiska włąścicielki tego sprzętu,
    > to bedzie ciężko procesowo cokolwiek udowodnić komukolwiek.

    Czyli sugerujesz, że mamy małe szanse na odzyskanie przedmiotów.
    Myślałem, że sam dokument zakupu jest wystarczającym, niepodważalnym
    dowodem własności.

    Bags