    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 6 Jul 2013 13:49:05 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zgłoszenie oszustwa po otrzymaniu nakazu zapłaty?

    On Sat, 6 Jul 2013, Baczek wrote:

    > Witam
    > Czuję się oszukany przez pewną osobę.

    Ale wiesz na czym polega oszustwo?
    Pic polega na tym, że "w zasadzie" nie ma (wtedy) jak
    ugryźć sprawy cywilnoprawnie, bo cywilnoprawnie to
    sam chciałeś się pozbawić majątku i w ogóle.
    Nakaz zapłaty uzyskany tak wot, bez problemu, bez
    postępowania karnego, mało przystaje do oszustwa.

    Wybacz że tak dość ogólnie powarkuję :), ostatnio też
    już komuś nadepnąłem na odcisk ;), ale na grupie bywały
    naprawdę różne efekty, jak np. czyjeś przekonanie,
    że jak komuś pieniądze pożyczył a tamten je "zużył"
    wbrew obietnicy to to były JEGO pieniądze (znaczy
    pożyczającego).
    I z tego bierze się często "poczucie oszukanym".
    Na czym ma polegać owo "czucie się oszukanym"?

    > Wniosłem pozew do sądu o wydanie nakazu zapłaty.
    > Tak nakaz otrzymałem, jest na tę chwile z klauzulą.
    > Czy mimo wszystko mogę zgłosić na policję oszustwo ?

    Mi się wydaje, że opisujesz przypadek kiedy to
    ktoś Ci "po prostu nie zapłacił".
    Za to się nie idzie siedzieć, stety lub niestety,
    zależnie od punktu siedzenia.
    "Za mało danych" aby wykluczyć możliwość oszustwa,
    ale jest wysoce prawdopodobne że Twoje samopoczucie
    jest prawnie nieuzasadnione.
    Nawet jeśliby uznać, że jest "uzasadnione moralnie".

    pzdr, Gotfryd