  • Data: 2003-02-10 09:44:34
    Temat: Re: Zeznania "o ustalenie użytkownika pojazdu"
    Od: "Leszek" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3E46431C.9030300@poczta.onet.pl...

    > Tak, jeśli w inny sposób nie da się wskazać sprawcy. Takie mamy prawo.
    > Jesteś jedynym świadkiem popełnienia przestępstwa przez osobę najbliższą
    > - czy musisz zeznawać, nawet jeśli bez tych zeznań pozostanie ona
    > bezkarna? To analogiczna sytuacja.

    Absolutnie nie analogiczna.
    Po pierwsze nie jestem świadkiem.
    Po drugie nie mam zeznawać przeciwko najbliższej osobie.
    Mam tylko pinformować uprawniony organ kto w danym dniu kierował moim autem
    albo potwierdzić że to ja kierowałem.
    Obowiązek wskazania kierowcy jest oderwany od wykroczenia lub przestępstwa
    które spowodował kierowca mojego auta. Jeśli odmówisz udzielenia tej
    informacji to jako czas popełnienia wykroczenia ( art.65 par.2 K.W) będzie
    widniał czas Twojej odmowy udzielenia informacji a nie czas popełnienia
    wykroczenia prze kierowcę. Tak więc zasłanianie się dobrem bliskiej osoby
    jest nie na miejscu i możesz mi wierzyć sąd i tak ukarze Cię grzywną za
    niewskazanie.No ale w tak szczytnym celu te parę groszy można poświęcić;))

    Pozdr
    Leszek