    From: Wojciech Wrodarczyk <"wojciech.wrodarczyk "@wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawieranie umowy przez telefon.........
    Date: Fri, 20 Apr 2012 11:52:36 +0200

    W dniu 2012-04-19 18:21, Pan Zbyszek pisze:
    > Może ktoś wie czy to uczciwe ???
    > Za miesiąc kończy mi się umowa 14 miesięczna z z telewizją satelitarną
    > "N" .W niedziele byłem w pewnym centrum handlowym i p-cie sprzedaży "N"
    > złożyłem formalne wymówienie , aby mi nie przedłużyli umowy na czas
    > nieokreślony . W poniedziałek o godz. 21,30 zadzwonił facet z "N" i
    > zaproponował przedłużenie umowy na kolejne chyba 14 m-cy . Naobiecywał
    > pełny pakiet , obniżenie abonamentu , dodatkowe programy za niższą cenę
    > , tak , że w końcu zgodziłem się na kontynuowanie umowy , ale
> [...]
    Umowę telefonicznie można zawrzeć, jest to ważne i uczciwe.
    Przy czym:
    - powinno być to utrwalone (przebieg rozmowy),
    - podczas rozmowy powinny być przedstawione wszystkie istotne aspekty tejże,
    - 10 dni dla konsumenta obowiązuje jak w przypadku kazdej innej umowy.
    - umowa powinna zostać wysłana pisemnie (nie pamiętam w jakim terminie i
    nie wiem czy te 10 dni liczą się wówczas ponownie),
    - jeśli nie wyślą umowy to klient ma 3 m-ce na rozwiązanie umowy bez
    konsekwencji,
    - za usługi wykorzystane w międzyczasie musi zapłacić.
    - źródło to prawo telekomunikacyjne, nie wiem czy "n" pod to podchodzi,
    czy są do nich jakieś dodatkowe regulacje.