  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaświadczenie o niekaralności - dziwna sprawa
    Date: Fri, 25 Jan 2008 04:03:56 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Kraśniewski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:3aa6.00000187.47991736@newsgate.onet.pl...
    > Ta firma zdaje się już nie istnieje, a ja nie mam żadnego dowodu wpłaty
    > (bo
    > "rozliczenie" zostało przekazane z ręki do ręki).

    Z ręki do ręki, to się lewiznę daje, a nie takie rzeczy załatwia.
    Równie dobrze Sąd mógłby Ci odwiesić karę z powodu nie naprawienia szkody.
    Teraz masz dwa wyjścia, albo stanąć na rzęsach i odszukać tą firmę, lub jej
    następcę prawnego.
    Albo napisać do sądu pismo, w którym wyjaśnisz jak się sprawy mają, a jak
    się do tego przychyli sąd to już inna sprawa, lub wpłacić tą kwotę do
    depozytu sądowego, co będzie potraktowane jako spełnienie świadczenia.

    > W jaki sposób "automatycznie" sąd ma się
    > dowiedzieć czy to zostało spłącone, czy nie? Zatarcie ponoć następuje
    > automatycznie?

    Zazwyczaj sąd wysyła zapytanie do poszkodowanego, czy szkoda została
    naprawiona. Jeśli firma padła, albo dałeś te pieniądze w taki sposób, że nie
    zostały zaksięgowane, to zapewne albo sąd nie otrzymał odpowiedzi, albo
    otrzymał odpowiedź przeczącą. Jednakże proponuję poczekać co Ci z tego
    rejestru na zaświadczeniu napiszą. Bo procedura jest taka, że jak już tam
    raz trafisz, to zawsze weryfikacja przechodzi przez Warszawę, nawet jeśli
    skazanie uległo zatarciu.