    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastrzeżony nr telefonu
    Date: Sat, 18 Feb 2006 10:09:06 +0000 (UTC)
    Sender: m...@a...atcom.net.pl

    In article <43f6d3db$1@news.home.net.pl>, Maciej Bebenek wrote:

    > Ale naruszenia ustawy nie rozpatrujesz z punktu widzenia Jana
    > Kowalskiego, który i tak wie, że te dane pasują do jego osoby,tylko z
    > punktu widzenia osoby, która by te dane chciala nielegalnie użyć. Wskaż
    > proszę w skrócie algorytm postępowania dla uzyskania pełnych informacji
    > o osobie, mając tylko te dane.

    Dlaczego pełnych informacji? I co to są pełne informacje?
    Jeszcze raz: dane osobowe to wszelkie informacje możliwej do
    zidentyfikowania osoby. Po co inne dane skoro telefon z imieniem i
    nazwiskiem identyfikuje osobę jednoznacznie?

    > Dla nas obojga NIP i PESEL nic nie mówi, prawda?

    Co to znaczy mówi/nie mówi?

    > numerem telefonu. Operator telekomunikacyjny może go zidentyfikować, dla

    Co rozumiesz przez zidentyfikować?

    > Oczywiście możesz pod ten numer zadzwonić i stosując pewne metody,
    > wyciągnąć od dekikwenta resztę danych.

    Ale jaką resztę danych? Po co?

    > Ale nie będzie to moją winą jako
    > tej osoby, która Ci te dane udostępniła.

    W ustawie jest mowa również o ustaleniu tożsamości w sposób pośredni,
    jeśli nie wymagałoby to nadmiernych kosztów i działań. A więc i tak
    zawsze w takim przypadku jest to wina osoby udostępniającej.

    > Co do danych... Mój adres e-mail podawany w usenecie NIE jest daną
    > osobową. Gdybym jednak podał tu adres służbowy, to bez wiekszych
    > nakładów sił i środków można by mnie wskazać, bo w mojej firmie pracuje
    > tylko jeden Maciej Bębenek, a samą firmę łatwo znaleźć. Dalej - mając te
    > dane bez problemu ustalisz adres przedsiębiorstwa oraz numer telefonu.
    > Czyli masz mnie :-)

    Co to znaczy masz mnie?

    Myślę, że problem polega na tym co to znaczy zidentyfikować. Moim
    zdaniem zidentyfikować to wskazać, że osoby, o której mówimy, piszemy
    nie można pomylić z żadną inną osobą. Znakomitym przykładem tego jest
    pesel, ale i również zestaw danych: "Jan Kowalski posiadający telefon
    o numerze 123456789". Jeśli napiszę, że Jan Kowalski posługujący się
    numerem telefonu 123456789 jest złodziejem, to będzie to jednoznaczne
    o kim mówię.

    Renata