    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastrzeżenie nazwy spółki zoo
    Date: Thu, 21 Oct 2004 15:12:40 +0200

    On Thu, 21 Oct 2004, Krecik wrote:
    [...]
    >+ > Ale to nie jest podstawa żeby "oni" mogli czegoś zabronić tobie !!
    >+ > Przecież piszesz że interesuje cię (tylko) żeby CIEBIE nie
    >+ > pozywano... to o co chodzi ? :)
    >+
    >+ Chodzi o to ze znam sytuacje ze jest firma XYZ sp zoo z woj slaskiego i XYZ sp
    >+ zoo z woj malopolskiego i jedna z druga sadzi sie o nazwe poniewaz obie pracuja
    >+ w podobnej branzy i pierwsza z nich twierdzi ze jej kontrahenci myla sobie te
    >+ spolki.

    Rozumiem. Ale pewnie żadna nie ma nazwy zastrzeżonej. Albo "zastrzeżona"
    chce wygryźć niezastrzeżoną :)
    Nie podejrzewam by było na odwrót :]

    >+ > >+ Jeszcze jedno: czemu wiec do cholery skrot KRS oznacza _Krajowy_ Rejestr
    >+ > >+ Sadowy???
    >+ >
    >+ > Ale o co ci chodzi ???
    >+ > To są RÓŻNE rzeczy !!
    >+
    >+ No wlasnie PRZYKLAD firm XYZ podalem wyzej. Wiec jak bylo mozliwe
    >+ zarejestrowanie 2 takich samych nazw (ale w innych wojewodztwach) jezeli
    >+ rejestr jest na CALA POLSKE??? Czemu nazywa sie KRAJOWY???

    Bo NIKT, NIGDY i NIGDZIE nie powiedział ża nazwa musi być "absolutnie
    unikalna". Od tego jest mechanizm zastrzegania nazwy !

    >+ Skoro i tak nie wyklucza sytuacji o ktorej napisalem???

    Jeszcze by tego brakowało żeby "Kowalski, Buty i gwoździe"
    stało się nazwą zastrzeżoną :]

    >+ Kolejne pytanie: czy ktos moze "z premedytacja" zarejestrowac spolke zoo o juz
    >+ istniejaccej nazwie w KRSie i pozniej probowac sie sadzic?

    ...o co ?
    A PRÓBOWAĆ... to wiesz, możesz :)
    Możesz powiedzieć że mój traktor (nie posiadam, ale to w niczym
    przecież nie przeszkadza żebyś WYSTĄPIŁ :>) gdzieś ci wjechał ;)

    >+ Np czy moge zalozyc PKN ORLEN SA w woj slaskim , zlozyc wpis w KRSie
    >+ porejestrowac wszystko inne i pozwac PKN ORLEN SA z Płocka???

    PODEJRZEWAM że "oni" :) MAJĄ zastrzeżenie nazwy.

    >+ Albo odwrotnie: czy oni mnie pozwa??? i co wtedy?

    A to zależy.
    Dopóki będziesz trzymał się z daleka od wszystkiego
    co pachnie ropą, naftą, benzyną, gazem i podobnymi paliwami
    - może :] ci włos z głowy nie spadnie.
    ALE - musisz sprawdzić NA JAKIE TOWARY I USŁUGI jest zastrzeżona
    nazwa "Orlen", AFAIK !
    Acha - znak firmowy jest dla odmiany zastrzeżony jak "wytwór
    artystyczny" :) czyli BEZ względu na towar ktory chcesz okleić.

    >+ Powiedz mi w takim razie po kolei co trzeba sprawdzic

    ...nie chciałbym przekręcić nazwy... może ktoś zapoda...

    >+ i jak zagwarantowac

    A to masz dylemat. Swoich praw musisz pilnować SAM !
    I podawać do sądu tych co ci "naruszają"...

    >+ unikalnosc nazwy SPOLKI ZOO zeby zadna inna spolka handlowa, cywilna etc. w
    >+ Polsce nie uzywala tej samej nazwy???
    >+
    >+ Innymi slowy jezeli zaloze spolke o nazwie UNIKALNA_NAZWA SP ZOO w woj
    >+ mazowieckim to nie chce zeby pewnego dnia zapukal do moich drzwi listonosz i
    >+ przyniosl mi wezwanie do sadu bo UNIKALNA_NAZWA SP ZOO z woj. pomorskiego lub
    >+ np. UNIKALNA_NAZWA sc. itp domaga sie odszkodowania i zmiany nazwy mojej spolki.

    Rozumiem.
    Grupowicze, gdzie to się *zastrzega* nazwę firmy ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd