    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zastrzeżenie nazwy spółki zoo
    Date: Wed, 20 Oct 2004 15:12:24 +0200

    On Tue, 19 Oct 2004, Krecik wrote:
    >+ Interesuje mnie problem skutecznego zastrzeżenia nazwy spółki zoo aby nikt w
    >+ przyszlosci nie pozwal przypadkiem spolki o uzywanie tej samej nazwy.
    [...]
    >+ Wszystko pieknie, ale znalazlem posta w ktorym ktos podawal przyklad ze mimo ze
    >+ nazwa firmy byla w ten sposob "zabezpieczona" to i tak sad uznal racje
    >+ przedsiebiorcy ktory wczesniej prowadzil swoja dzialalnosc.

    Wywodzisz *odwrotną* relację :) co do skutku i przyczyny.
    Przepisy pozwalają firmom które JUŻ działają (przed zastrzeżeniem
    nazwy) na używanie tej nazwy "w zakresie w którym była używana".
    Czyli jeśli "twoja nowa" spółka wejdzie w kolizję z już (uprzednio)
    istniejącą nazwą - to TY (mając w ręku "zastrzeżenie") nie możesz
    im zakazać nazwy której JUŻ używali.
    Ale to nie jest podstawa żeby "oni" mogli czegoś zabronić tobie !!
    Przecież piszesz że interesuje cię (tylko) żeby CIEBIE nie
    pozywano... to o co chodzi ? :)

    >+ nie "opatentowaly sie") zeby miec pewnosc rejestrujac spolke zoo??? Czy KRS
    >+ zawiera wszystkie nazwy z calej Polski?

    Nie. Firmy osobowe nie będące spółkami handlowymi - w więc 1-osobowe
    DG oraz spółki cywilne co najmniej - mogą rejestrować się w EDG.
    Kilkaset gmin mamy... można przejrzeć ;)

    >+ Jeszcze jedno: czemu wiec do cholery skrot KRS oznacza _Krajowy_ Rejestr
    >+ Sadowy???

    Ale o co ci chodzi ???
    To są RÓŻNE rzeczy !!

    PDG (aktualnie: "ustawa o swobodzie DG"), KC a chyba i KSH wymagają
    TYLKO aby "nazwa się dostatecznie odróżniała".
    Przyjmuje się że firma z małopolskiego i firma z pomorskiego
    "dostatecznie" odróżniają się... geograficznie :]
    Ale to co innego niż ZASTRZEŻENIE nazwy ! "Odróżnianie" ma zapobiec
    podszywaniu się 1. przedsiębiorcy pod drugiego, a nie korzystania
    z "jego" reklam ;)

    pozdrowienia, Gotfryd