  • Data: 2006-01-02 10:11:55
    Temat: Re: Zastrzeganie zwrotu - mozna?
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hikikomori San <h...@g...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):

    > Prawde powiedziawszy nie. Ale to chyba jest cos jak logotyp -
    > okreslony napis, okreslona czcionka, okreslona kolorystyka...

    No właśnie nie. To nie jest tak. Znak słowny to po prostu słowo, kilka słów,
    chronionych jako ich brzmienie, znaczenie, a nie wygląd. Dlatego te
    wszystkie elementy logotypu są dla znaków słownych prawie całkowicie*
    obojętne.

    Terminologia skladu komputerowego i grafiki komputerowej z tymi słowami
    logotyp i logo zaciemnia tylko problematykę. Ktoś pisze "logotyp" i myśli,ze
    wszystko wyjaśnił, tymczasem w tej dziedzinie właśnie zaciemnił.

    Znaki towarowe dzielimy w praktyce na:
    słowne
    słowno graficzne
    graficzne,
    (pomijam znaki dźwiękowe, zapachowe i przestrzenne, bo nie mają związku z
    tematem).
    Tak przyjęto w Polsce. W wielu krajach uważa się z kolei, że jeżeli znak
    posiada jakiekolwiek elementy graficzne, to juz jest znakiem graficznym.
    Tam podział jest zatem prostrzy:
    słowne
    graficzne.

    W obu przypadkach znak słowny, to samo słowo ( kilka słów), nieważne jak
    zapisane, jaką czcionką. Przykłady są banalne: niektóre znaki adidasa,
    mercedes i mnóstwo innych. Jak napisałem - nieważne jak się to zapisze,
    jezeli zrobi to nieuprawniony, to co do zasady, naruszy prawa przysługujące
    wyłacznie właścicielowi znaku.

    Znaki łączące słowo i jakąs grafikę to są znaki w których słowo jest
    zapisane określoną czcionką, dodane są jakieś elementy tylko graficzne,
    czyli używając Twoich określeń chodzi o logotyp + (ewentualnie, ale
    niekoniecznie) logo.
    Samo logo to będzie znak graficzny, ale słowo logo jest zbyt wąskie. Nie
    każdy znak graficzny będzie tym , co na co dzień nazywamy logo.
    Chrakterystyczne oznaczenie samego towaru jakąś grafiką też może bć
    chronione jako znak graficzny. Zestawienie kolorów też itd itp.

    > No dobrze, ale jak juz dodefiniujemy slownictwo, to czy moj pomysl
    > trzyma sie przyslowiowej kupy?

    Tak, trzyma się. Autor wątku zadał najpierw pytanie niprecyzyjne, na które
    dostał słuszna odpowiedź. Jak napisał dokładnie o co mu chodziło, to Ogólnie
    rzecz biorąc udzieliłeś dobrej odpowiedzi. Z jednym - istotnym
    zastrzeżeniem.Jestesmy w dobie golalizacji. Sam Urząd Patentowy RP to za
    mało.
    NO ale to juz inna bajka

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli