  • 11. Data: 2014-04-05 11:51:55
    Temat: Re: Zastawiony wjazd do garażu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2014, Baczek wrote:

    > Mi stawiają na wprost drzwi wejściowych, tak ,że żona z wózkiem nie może się
    > dostać do domu.
    [...]
    > Policja, SM i takie tam łapy umywają.

    No bo to nie wykroczenie.

    Swoją drogą, czy B-35 postawiony poprzecznie do jezdni (z zamiarem
    "punktowego" obowiązywania) i tabliczką "nie zastawiać" (AFAIR nie
    ma w rozporządzeniu) uszłoby jako "podstawa prawna"? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2014-04-05 14:03:41
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 5 Apr 2014 11:51:55 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > B-35
    Nie podejrzewam Cię o udział w zbiorowym kompleksie chęci 'ufachowienia'
    wypowiedzi poprzez podawanie numerka znaku drogowego w jakimś załączniku
    zamiast jego opisowego określenia. Mógłbyś jednak napisać po staremu, po
    ludzku - 'znak zakazu postoju' - też jeszcze w tym rozporządzeniu
    wystepują.

    --
    pozdro
    poreba

  • 13. Data: 2014-04-07 17:58:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-04 08:30, Ariusz wrote:

    > Oznakować plac dać tabliczkę, że godzina parkowania kosztuje 500 zł, a
    > każda następna rozpoczęta po 1000 zł. Kupić blokadę na koło, wynająć
    > żula, który zajmie się zakładaniem i ściąganiem blokad. Jeżeli nawet nie
    > uda się wyeliminować parkujących, to przynajmniej można na tym nieźle
    > zarobić.

    Jeśli to teren wspólnoty to wspólnota musiałaby tą tabliczkę postawić,
    żula zatrudnić pożytki rozliczyć a wcześniej... uchwałę podjąć (czyli
    zebrać 50%+ udziałów - co będzie pewnie trudne). Jeśli placyk prowadzi
    do kilku wspólnot... dwie to już tłum, tłum ciężko kontrolować.

    IMHO najprościej... będzie jak regularnie powietrze z jednego koła
    będzie uciekać do atmosfery. Z tym że trzeba się liczyć z tym, że
    parkujący podejmie podobne środki;)

    Lub załatwić ze wspólnotą "strefę ruchu". Z tym, że wspólnota jak to
    wspólnota składa się z ludzi, którzy też nie do końca doskonale parkują,
    więc może być średnio zainteresowana.

    Shrek.

  • 14. Data: 2014-04-07 23:09:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2014, Shrek wrote:

> [...]
    > a wcześniej... uchwałę podjąć (czyli zebrać 50%+ udziałów
    [...]
    > Lub załatwić ze wspólnotą "strefę ruchu".

    Ale to na jedno wychodzi :) (problemy jak poprzednio).
    No i od nowelizacji znaki drogowe (wszystkie!) skutkują tak jak
    strefa, strefa ma tylko przewagę obowiązywania PoRD w przypadkach
    nie regulowanych znakami.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-04-08 02:11:37
    Od: BartekK <s...@d...org>

    > No i od nowelizacji znaki drogowe (wszystkie!) skutkują tak jak
    > strefa, strefa ma tylko przewagę obowiązywania PoRD w przypadkach
    > nie regulowanych znakami.
    Przy czym należy pamiętać, że nie wszystko, co przypomina znak i zawiera
    jakąś treść - jest znakiem. Nie da się stosować do "znaków" o których
    treści i znaczeniu kierowca nie może mieć 100% pewności, skoro nie ma
    takiego znaku w adekwatnych przepisach i wzorach znaków. Już nie mówiąc
    o rozmiarach i sposobie umieszczenia znaku, które też musi się kupy i
    normy (zapewne jakieś "rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie
    szczegółowych warunków technicznych...") trzymać, a nie jakaś tabliczka
    5x5cm przylepiona z boku słupka od płotu...

    Tak swoją drogą, to jestem ciekaw - czy któraś nowelizacja jednak
    prowadziła takie kwiatki jak B1c
    http://albumpolski.pl/img/nowosci/Znak_B-1c_znaki10.
    png który to nawet
    jest oferowany przez firmy produkujące znaki drogowe albo C13+C16 w
    jednym (czyli ciąg pieszo-rowerowy, który nie jest ścieżką rowerową,
    czyli rowerzyści twierdzą że nie muszą po nim jeździć) albo "P" z
    dopiskiem "wyłącznie przodem do budynku", lub "tylko dla klientów"
    (każdy jest klientem, jakimś czegoś) itp

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2014-04-08 08:42:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2014, BartekK wrote:

> [...]
    > w adekwatnych przepisach i wzorach znaków.
    > Już nie mówiąc o rozmiarach i sposobie umieszczenia znaku,

    A, nie bez powodu pisałem o znakach "drogowych" :)
    I rzeczywiście jest problem - chyba na .samochody niedawno pytałem,
    czy da się zgodnie z przepisami zakwalifikować do roli znaku
    drogowego znak zakazu postoju i zatrzymywania się, postawiony
    w poprzek drogi przed bramą, z tabliczką "nie zastawiać".

    > Tak swoją drogą, to jestem ciekaw - czy któraś nowelizacja jednak prowadziła
    > takie kwiatki jak B1c http://albumpolski.pl/img/nowosci/Znak_B-1c_znaki10.
    png

    Hm...

    > który to nawet jest oferowany przez firmy produkujące znaki drogowe albo
    > C13+C16 w jednym (czyli ciąg pieszo-rowerowy,

    Paragraf 40 rozporządzenia: "umieszczone na jednej tarczy symbole znaków
    C-13 i C-16".
    Dyskusja nad tym że DDRiP to inny twór niż DDR to inna sprawa niż sam
    znak :)

    > albo "P" z dopiskiem "wyłącznie przodem do budynku",

    To jest jeden przypadek, a to:

    > lub "tylko dla klientów" (każdy jest klientem, jakimś czegoś) itp

    ...zupełnie inny.
    Wyjaśnienie inności jest proste: jeśli tabliczka nie jest znakiem
    drogowym, można jej nie honorować.
    W tym drugim przypadku nikt nie zmusza do uznawania tabliczki
    "nie dotyczy klientów" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-04-13 10:42:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-07 23:09, Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Ale to na jedno wychodzi :) (problemy jak poprzednio).

    Nie do końca - znak "strefa ruchu" nie zmienia _chyba_ przeznaczenia
    części wspólnej więc nie przekracza zarządu zwykłego. Zrobienie parkingu
    płatnego zmienia przeznaczenie części wspólnej więc przekracza ramy
    zarządu i wprost z ustawy o własności lokali wymaga uchwały właścieli;)

    Shrek.

  • 18. Data: 2014-04-13 20:08:14
    Od: Jarek <h...@w...pl>

    W dniu 2014-04-03 22:15, Marian Paździoch pisze:
> [...]
    > pojedyncze przypadki parkowania na chwilę to wczoraj ktoś stal cały
    > dzień i noc, ja musiałem parkować w innym miejscu zamiast korzystać ze
    > swojego garażu. Dzisiaj ta sama osoba znowu postawiła auto na noc. Nie
    > wiem kto to jest więc nie mogę pójść i wziąć za fraki. SM i policja
    > umywają ręce bo to nie strefa ruchu i oni nic nie zrobią. Czy naprawdę
    > pozostaje tylko założenie sprawy cywilnej? Przecież to idiotyczne, ja
    > bym chciał korzystać ze swojej własności. Może jednak SM lub policja
    > mogą go jakoś sholować lub zrobić coś innego, ale im się nie chce?

    A próbowałeś gwoźdź vs opona?

  • 19. Data: 2014-04-14 12:43:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywajšcego się poza
    > miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    > 1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    > 2) wynikajšcym ze znaków i sygnałów drogowych.

    To co, "zakaz zastawiania"? ;)