  • 81. Data: 2023-12-29 14:40:15
    Temat: Re: Zasłyszane w tokfm
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 12:41:11 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Ja bym zaproponował inne rozwiązanie. Ustalić limit i niech każdy
    > składając PIT zdecyduje, na jaką partię ma to zostać przekazane.
    > Pozostaje kwestia, co zrobić, jak ktoś żadnej nie wskaże. Podzielić te
    > pieniądze proporcjonalnie do pozostałych oświadczeń? Podzielić
    > proporcjonalnie do pieniędzy rozdysponowanych w odniesieniu do
    > oświadczeń? Czy stworzyć jakiś budżet - przykładowo przesyłać to na
    > Kancelarię Prezydenta, jako reprezentanta całego narodu.

    A jak ktos na niego nie głosował?

    Pieniądze są wypłacane według wyników wyborów, wiec podatnik ma wpływ.

    > W takim rozwiązaniu upatruję przykładowo takiego dobrodziejstwa, że
    > teraz politycy musieliby dbać o wyborców przez całą kadencję, a nie
    > tylko przez kilka miesięcy poprzedzających wybory. Partia, która
    > wygrałaby wybory, ale nie realizowała swojego programu mogłaby po prostu
    > zbankrutować do kolejnych wyborów.

    Jest to jakis argument.
    Ale sobie zasiedli panstwowe spółki, i nie zbankrutuje.

    A Sejm to raczej nie jest miejsce do dbania o indywidualne potrzeby
    obywatela..

    J.

  • 82. Data: 2023-12-29 15:06:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 11:19:00 +0100, _Master_ wrote:

    > Co z tego że mówi.
    >
    > Konstytucja mówiła że Minister może przejmować TVP?
    >
    > Mówiła że Krajowa rada radiofonii i telewizji.
    >
    > Tak mówiła KONSTYUTUCJA

    Nic takiego nie mowi.

    Art. 213. 1. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stoi na straży
    wolności słowa, prawa do informacji oraz interesu publicznego w
    radiofonii i telewizji.

    I co zrobił PiS? Oddał TVP pod władzę rządu.
    Ta ustawa została zaskarżona do TK, i orzeczono niezgodnosc z
    Konstytucją.
    Wiec PiS powołał RMN.
    Ustawa o RMN jest całkiem zgrabna, np prezydent powołuje w niech dwóch
    członków spośród opozycji parlamentarnej. W praktyce widać jak działa.

    Zmienionej ustawy chyba nikt do TK nie zgłaszał, wiec się zrobił
    burdel prawny, od czego jak widać PiS jest specjalistą.

    A interes publiczny sie wypowiedział w wyborach, i chciał zmian w TVP
    :-)

    > Prezydent powie że się będzie ZASTANAWIAŁ bo są powody i suweren ma
    > wątpliwości w związku nielegalnymi działaniami Sienkiewicza.
    > I co powiesz?

    Nic. Moze się zastanawiać do woli, byle w 7 dniach sie zmieścił :-)
    Może skierowac do TK.

    > Tak właśnie tłumaczą prawnicy w mejstrimach.
    > Co prawda konstytuacja TO ale po działaniach prezydenta to TAMTO.

    > Nie rozumiesz na jaki lewel weszliśmy tymi uchwałami?

    Uchwała nie ustawa...

    Uchwała może stwierdzic jaki interes publiczny wydaje się Sejmowi :-)

    J.

  • 83. Data: 2023-12-29 15:06:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Dec 2023 11:13:48 +0100, _Master_ wrote:

    > Jestem ZA.
    >
    > Ale bądźmy konsekwentni.
    >
    > Zlikwidować też finansowanie partii politycznych z budżetu.
    >
    > To jest pakiet
    > Zgadzasz się?

    Nie calkiem.
    Nie bedzie finansowania z budzetu, to wygra ta partia, ktĂłra sobie
    zapewni najwiecej dotacji prywatnych. Do czego to prowadzi - patrz
    USA.

    A to finansowanie - kilkadziesiat mln rocznie. Kropla w budzecie.

    Raczej wprowadzic, ze przed wyborami prywatne stacje obowiązane są
    emitowac programy wyborcze partii, tak jak TVP.

    J.

  • 84. Data: 2023-12-29 16:04:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-12-29 o 14:36, J.F pisze:

    > Bo był jakis wyrok, prezydent ułaskawił, teraz jest inny wyrok ...
    > czemu prezydent nie ułaskawi?

    Spokojnie. Będzie musiał ułaskawiać seriami,
    bo Ci dwaj panowie pewnie doczekają sie wyroków
    za świeże sprawy w MSW i za pegasusa też kilka lat dostaną

  • 85. Data: 2023-12-29 16:05:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-12-29 o 13:41, _Master_ pisze:

    > Pracownik który w prywatnej firmie tak by się wypowiadał i tak wykonywał
    > swoje obowiązki po miesiącu wylądowałby na bezrobociu
    >
    > Dlatego prawnicy tak kurczowo trzymają się swojego fachu i dbają by było
    > co robić.
    >
    > Mogą co najwyżej cudze dzieci uczyć ;-)

    Mieszasz różne systemy walutowe.
    Pracownik to jest pracownik i ma ciasno zapisane co mu wolno w pracy.

  • 86. Data: 2023-12-29 16:53:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 11:08, _Master_ pisze:

    > Jeśli jest przepis że nie wolno kraść.
    >
    > to logiczne jest interpretowanie takiego oczywistego przepisu że co
    > prawda nie wolno ale jak kradnie RUDY rzadko i niechętnie to już mu WOLNO?

    Przyznam że nie rozumiem twojej analogii.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 87. Data: 2023-12-29 16:55:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 11:19, _Master_ pisze:

    > Co z tego że mówi.

    Tyle że mu nie daje prawa do rozwiązania parlamentu. Jakby chciał to
    zrobić wbrew konstytucji to do niczego mu ten brak budżetu potrzebny nei
    jest.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 88. Data: 2023-12-29 17:01:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 11:28, _Master_ pisze:

    > I znowu się z Tobą zgadzam ;-)
    >
    > Tylko że Ty to uważasz za normalne a ja NIE.

    Też mi się nie podoba,
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 89. Data: 2023-12-29 17:27:23
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Pewnie jest, ale czy to przeszkadza jak p.o.rezydent postanawia robić
    > kurwę z logiki?

    A powołał się na interpretacje które mu pasowały? AFAIR Jeden
    zacytowany podręcznikowy znafca prawa nawet się musiał rakiem wycofywać
    z prawdy nie tego etapu :-)

    Wiec łaska przed (prawomocnym) wyrokiem jest "wątpliwa prawnie" (mówiąc
    dość łagodnie) ale AFAIR jakieś podkładki "nie z ostatniej chwili"
    prezydent wyszukał i podał, Mnie niespecjalnie przekonały ale nie AFAIR
    były łatwe do _całkowitego_ zignorowania z marszu. Za dawanie temu
    *i kolejnym* prezydentom prawa łaski przed wyrokiem też nie jestem.
    PO prezydent po Dudzie nie powinien mieć prawa w takim trybu ułaskawić
    Bartłomieja Sienkiewicza.

    --
    A. Filip

  • 90. Data: 2023-12-29 17:55:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Dec 2023 17:49:30 +0100, _Master_ wrote:

    > Bo Tusk nie ma prezydenta i nie potrafi przeforsować przez sejm ustawy
    >
    > Wielu prawników popierających PO ma przynajmniej zastrzeżenia co do
    > stylu. Nie udało się przejąć budynków w 3 dni to teraz będą likwidować w
    > oparciu o brak kasy.
    >
    > Jeśli brak kasy to powinni postawić w stan UPADŁOŚCI
    > I znowu w mordę na RYMPAŁ

    Kasa na razie jest. Ale w przyszłosci nie będzie.
    Wiec likwidacja jest możliwa.

    Jeszcze by można poczekac na ruchy sądów - jak zostawia starego
    prezesa lub Adamczyka, to poczekac az TVP bedzie naprawde
    niewypłacalna, i wtedy z osobistego majątku prezesa, bo nie zgłosił
    wniosku o upadłość w terminie :-)

    > PiS PO JEDNO ZŁO

    Ale inne/przeciwne :-)

    > Tylko że PiS miał prezydenta a tusk ma gooowno w którym się teraz BABRZE

    No, moze sie Duda zabawic w strażnika Konstytucji.
    Szkoda, ze 8 lat za późno.

    J.