  • 1. Data: 2004-04-15 23:51:29
    Temat: Zasiłek rodzinny za miesiąc urodzin dziecka???
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Witam, przeglądnąłem nową ustawę o świadczeniach rodzinnych, ale tam nie
    znajduję odpowiedzi:
    Dziecko urodziło się 29 marca - czy za marzec przysługuje zasiłek rodzinny w
    pełnej wysokości, czy też proporcjonalnie do ilości przeżytych w tym
    miesiącu dni (co wydaje sie mi logiczne), czy też nie przysługuje mi wcale
    (jak mnie przekonywała miła pani w KRUSie). Wiecie? :) Na pewno wiecie!!!
    Więc grzecznie proszę o odpowiedź. Dzięki.

    --

    aszfer

  • 2. Data: 2004-04-16 04:46:20
    Temat: Re: Zasiłek rodzinny za miesiąc urodzin dziecka???
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "aszfer" a...@o...pl napisał(a)
    w news'ie: news:c5n761$h44$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > przysługuje mi wcale (jak mnie przekonywała miła pani w KRUSie).
    > Wiecie? :) Na pewno wiecie!!! Więc grzecznie proszę o odpowiedź. Dzięki.

    Zawsze było, że prawo do tego zasiłku nabywałeś w chwili_miesiącu
    złożenia wniosku o ten zasiłek i nic w tej kwestii się nie zmieniło.
    Dlaczego ma Ci płacić KRUS, a nie urząd gminy właściwy ze względu
    na miejsce zamieszkania?.

    U S T A W A
    z dnia 28 listopada 2003 r.
    świadczeniach rodzinnych
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne

    Art. 24.
    2. Prawo do świadczeń rodzinnych ustala się, począwszy od miesiąca, w
    którym
    wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami, do końca okresu
    zasiłkowego.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Pół prawdy to całe kłamstwo."

  • 3. Data: 2004-04-16 10:46:27
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Andrzej_K. wymyślił:
> [...]
    > złożenia wniosku o ten zasiłek i nic w tej kwestii się nie zmieniło.
    > Dlaczego ma Ci płacić KRUS, a nie urząd gminy właściwy ze względu

    Hm... wszak urzędy gmin mają od maja wypłacać dopiero, wiec kwiecień i
    ewentualnie marzec to domena ZUSu, Urzędu Pracy, pracodawcy bądź Krusu (w
    moim wypadku)

> [...]
    > którym
    > wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami, do końca okresu

    Na pierwsze dziecko złożyłem wniosek 27 lutego - i został mi także wypłacony
    za styczeń (w KRUSie) rzecz działa się w tym roku. I słusznie bo za sytczeń
    także należał mi się zasiłek.
    Mi chodzi raczej o to, czy zasiłek przysługuje za miesiąc w którym dziecko
    żyło tylko 3 dni.

    --

    aszfer

  • 4. Data: 2004-04-16 12:37:33
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "aszfer" <a...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c5odi2$5kf$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > bo za sytczeń także należał mi się zasiłek.
    > Mi chodzi raczej o to, czy zasiłek przysługuje za miesiąc w którym

    W ustawie nie jest wyszczególnione ile dni, tygodni,
    miesięcy czy lat ma mieć to dziecko tylko to co
    przedtem Ci zacytowałem. Jesli ta pani urzędniczka jest
    innego zdania to poproś ją o podstawę prawną jej decyzji
    i jaka by była jej decyzja gdyby dziecko żyło nie 3 dni, a np.
    29 dni.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Gdzie kucharek sześć... tam jest co poklepać."

  • 5. Data: 2004-04-16 17:25:23
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "aszfer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wcale
    > (jak mnie przekonywała miła pani w KRUSie). Wiecie? :) Na pewno

    W latach poprzednich (a więc co najmniej do 30.04.2004 r.) zasiłek
    rodzinny (w całości) przysługiwał od miesiąca, w którym urodziło się
    dziecko.

    Aby otrzymać zasiłek rodzinny np. za marzec, wniosek o jego wypłatę (z
    załącznikami) należało złożyć najpóźniej w następnym miesiącu, tj. w
    kwietniu, ale przed terminem obliczania wynagrodzenia.
    Czyli możliwe było wyrównanie za 1 miesiąc wstecz (ale nie więcej!).

    Nowa ustawa będzie obowiązywać dopiero od maja 2004 r.

    Pozdrawiam

    wa