  • 1. Data: 2004-04-15 20:23:31
    Temat: Cwaniacy z Berlina
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

    Witam,

    Prosze o porade prawna. Ponad rok temu zona wystapila o nadanie
    Amerykanskiego numeru podatkowego ITIN. Numer ten jest wydawany kazdemu,
    bezplatnie. Aby go otrzymac nalezy wyslac wypelniony formularz wraz z
    kopiami dokumentow tozsamosci.
    Poniewaz byla wtedy w Polsce, sciagnela z sieci odpowiednie formularze i
    wypelnione wyslala na znaleziony na stronie IRS adres ich agenta w Berlinie.
    Myslelismy, ze tak bedzie szybciej. A zalezalo nam na czasie ze wzgledow
    podatkowych. Po ponad 2 miesiacach czekania agent odeslal decyzje nadania
    przez IRS numeru. Wtedy juz bylo i tak za pozno, zeby wypelnic zeznania
    podatkowe. Numer byl zbedny. Po jakims czasie zaczely przychodzic z Berina
    wezwania do zaplaty prawie $200 za wystawienie numeru. Poniewaz na stronie
    IRS jest wyraznie napisane, ze numer przyznawany jest bezplatnie, a agent
    nigdy wczesniej nie poinformowal, ze pobiera za to jakas oplate
    zignorowalismy te wezwania.
    Kilka miesiecy temu, z sadu rejonowego w Tychach przyszlo wezwanie do
    stawienia sie w celu odbioru decyzji upominawczej sadu w Berlinie. Zona nie
    poszla poniewaz przebywala wtedy za granica (o czym na pismie poinformowano
    sad). Teraz jest w polsce i zastanawia sie co zrobic.

    Wiem, ze popelnilismy blad, gdyby ten nieszczesny formularz byl wyslany
    bezposrednio do USA nie bylo by sprawy. IMO $200 za przelozenie formularza z
    jednej koperty do drugiej i naklejenie znaczka do USA (bo chyba do tego
    sprowadzala sie ich rola) to sporo choc nie chodzi nam o tyle o pieniadze,
    ale mam wrazenie, ze ktos probuje nas naciagnac.

    Z gory dziekuje za opinie.

    --
    Grzegorz

    Experience: The name men give to their mistakes.

  • 2. Data: 2004-04-16 13:25:44
    Temat: Re: Cwaniacy z Berlina
    Od: "Grzegorz" <f...@y...com>

> [...]
    > Amerykanskiego numeru podatkowego ITIN. Numer ten jest wydawany kazdemu,
    > bezplatnie. Aby go otrzymac nalezy wyslac wypelniony formularz wraz z
    [ciach]

    Nikt nie czuje sie na silach odpowiedziec?

    --
    Grzegorz

    Experience is what you get when you didn't get what you wanted.

  • 3. Data: 2004-04-16 13:29:00
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Grzegorz wrote:
> [...]

    ZASADY ZACHOWANIA NA GRUPIE
    PL.SOC.PRAWO
    (ver. 28.01.2003)

    6.1. Odpowiedzi na stawiane pytania

    Ta grupa istnieje, aby mógł otrzymać odpowiedź na dręczące Cię pytanie.
    Zadając pytanie, pamiętaj:

    [...]

    b) Nie skarż się, że nikt Ci nie odpowiada.
    Nie mamy obowiązku odpowiadać na Twoje pytania. Brak odpowiedzi nie oznacza
    złej woli grupowiczów. Może oznaczać, że nikt nie zna odpowiedzi (zwłaszcza
    w przypadku ,egzotycznych' gałęzi prawa). Może oznaczać, że (nie)stali
    bywalcy są zajęci, albo że zwyczajnie nam się nie chce stukać w klawiaturę.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant