  • 1. Data: 2005-02-24 15:38:54
    Temat: Zasilek rodzinny - opiekun faktyczny
    Od: "Tagama " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mam niepelnoletnia niezamezna corke, na ktora pobieram zasilek rodzinny.
    Corka w styczniu tego roku urodzila dziecko. Czy dziadkom przysluguje prawo
    do zasilku rodzinnego na wnuka. W przepisach o swiadczeniach rodzinnych jest
    zapis, iz zasilek rodzinny przesluguje m.in. 'opiekunom faktycznym' dziecka.
    Czy w opisanej sytuacji jestesmy 'faktycznymi opiekunami' wnuka? Czy tez
    musimy spelnic jakies dodatkowe wymagania? Bardzo prosze o porade.

  • 2. Data: 2005-02-24 22:03:43
    Temat: Re: Zasilek rodzinny - opiekun faktyczny
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Tagama " <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w opisanej sytuacji jestesmy 'faktycznymi opiekunami' wnuka? Czy tez
    > musimy spelnic jakies dodatkowe wymagania? Bardzo prosze o porade.

    opiekunem faktycznym jest się gdy (w skrócie) niema opiekunów prawnych
    co więcej dziecko faktycznie znajduje się pod wyłączną opieką (nie innego
    opiekuna - tu jest matka)

  • 3. Data: 2005-02-25 05:56:07
    Od: "Tagama " <t...@W...gazeta.pl>

    pablio <p...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > >
    > opiekunem faktycznym jest się gdy (w skrócie) niema opiekunów prawnych
    > co więcej dziecko faktycznie znajduje się pod wyłączną opieką (nie innego

    Matce jako osobie nieletniej nie przysluguje prawo do zasilku rodzinnego. Tak
    wiec rozumiem, ze nie otrzymamy pomocy finasowej.

    Serecznie dziekuje
    Pozdrawiam
    Ryszard

  • 4. Data: 2005-02-28 10:41:01
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Tagama " <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Matce jako osobie nieletniej nie przysluguje prawo do zasilku rodzinnego.
    Tak
    > wiec rozumiem, ze nie otrzymamy pomocy finasowej.

    otrzymacie po zwroceniu sie do sadu rodzinnego o ustanowieniu was opiekunami
    do czasu uzyskania przez corke pelnoletnosci

    Sandra