eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł. › Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Date: Mon, 6 Sep 2010 00:06:01 +0200

    W wiadomości news:i612u5$ftu$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Ale ten fragment odnosił się do przeznaczenia rzucanych na tacę podczas
    > mszy darowizn i tego dotyczyła moja riposta.
    A mnie interesuje kwestia opodatkowania tych darowizn.

    > Kościół jako budynek jest pisany małą literą. Kościół dużą,
    Dlaczego niby? Przecież to nie jest nazwa własna.

    > pisałem ogólnie, choć faktycznie miałem - tak jak zresztą Ty
    Mów za siebie.

    > - na myśli Katolicki.
    Katolicki to przymiotnik. Piszemy małą literą.

    > Nie wiem i nie potrafię Ci na to pytanie odpowiedzieć.
    Nie trudź się - to było pytanie retoryczne.

    > Kościoły muszą z czegoś żyć.
    Niby czemu muszą?

    > Kwetią do rozwiązania pozostaje jedynie sposób ponoszenia tych kosztów
    > przez wiernych i ewentualnei częściowo
    > finansowania tego ze środków publicznych, na które składają się osoby
    > niewierzące również.
    Jak uzasadnisz potrzebę czy jakiekolwiek logiczne uzasadnienie finansowania
    sekt religijnych ze środków publicznych?

    > Ale w takiej sytuacji są adwokaci, lekarze i cały szereg innych grup
    > zawodowych. Czemu chcesz demonizować problem księży?
    Kto powiedział, że demonizuję?
    Spostrzegam go i daje temu wyraz.

    > Co do zasady każdemu legalnie działającemu, który by o to wystąpił.
    > Wydaje mi się, że to jedynie kwestia organizacyjna.
    Teoretycznie.
    U nas to kwestia ideologiczna.

    > Chodziło mi o bezpieczeństwo fizyczne. Czyli dzieci by nie musiały
    > opuszczać budynku szkolnego. Ja osobiście niejednokrotnie na religię
    > chadzałem na drugi koniec miasta.
    I jakoś przeżyłeś.
    Pan cię widać chronił.

    > A to już ich problem. Przy czym nie znam dokładnie zakresu wiedzy
    > przekazywanej na studiach kanonicznych, ale podejrzewam, że o innych
    > wyznaniach też tam się znajdzie coś, zwłaszcza na poziomie dzieci z
    > podstawówki.
    Pewnie, że się znajdzie. Choćby to, że jest jedyna słuszna religia.

    > To też jakaś tam wiara. Moim zdaniem na takich lekcjach religii powinno
    > się dzieci przede wszystkim poinformować, że tych religii jest więcej,
    > niż jedna. Jakie są między nimi różnice. Itd.
    Facet, ochłoń! Mówimy o Polsce!
    Nie o Francji, nie o Belgii, tylko o Polsce.

    > Widzę w zasadzie dwa sensowne rozwiązania. Albo kościoły to realizują we
    > własnym zakresie i wówczas albo pokrywają koszty z własnych środków (jak
    > dawniej), albo składają się na to rodzice dzieci uczestniczących w tym (w
    > końcu nikt nie dziwi się, że płacę za basen czy lekcje angielskiego). Albo
    > pokrywamy to z budżetu, ale wówczas jeśli do dyrektora szkoły zgłosi się
    > choć jeden rodzic pragnący, by dziecko uczyło się załóżmy Religii
    > Żydowskiej, to musi on takie zajęcia zorganizować i sfinansować.
    Tylko pierwsza wersja jest w normalnym państwie do przyjęcia.
    Religia - jeśli komuś jest potrzebna - to jego prywatna sprawa i absolutnie
    nie ma prawa wkraczać w obszar przestrzeni publicznej. Może mieć swoje
    miejsce w domu i ew. jakiejś świątyni, nigdzie więcej.

    --
    Jotte

    --
    Jotte