    From: Technolog <t...@g...kropka.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiedzenie - profilaktyka
    Date: Fri, 9 Apr 2010 16:12:55 +0200

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 12:35:34 +0000 (UTC), WMP napisał(a):

    > Który dom stał za blisko granicy? Twój? Jak została przesunięta granica? Na
    > podstawie czego? Granicy nie można ot tak przesunąć. Masz jakieś mapki geodezyjne?

    Oczywiście wszystko mam, cała procedura trwała kilka miesięcy.

    Dom, który kupiłem, stał 1 metr od granicy. Dom budowany był w latach
    70-tych, możliwe, że wtedy działka nie była rozparcelowana. Później po
    śmierci rodziców rodzeństwo rozparcelowało działkę, robiąc to 1 metr od
    domu, który w końcu kupiłem - nie wiem, jat to możliwe, może były inne
    przepisy. Gdy właściciel w roku 2008 zdecydował się na sprzedaż, musiał
    przesunąć granicę, aby w sumie były 4 metry od domu, kosztem działki brata,
    na co tamten się zgodził. Geodeta przesunął granicę, oni tam jeszcze
    działkę swoją parcelowali, geodeta umieścił znaczniki na granicach.
    Natomiast płot sąsiada stoi na linii starej granicy działki, 1 metr od
    mojego domu.

    U notariusza, przy podpisywaniu umowy, były już mapki z granicą 4 metry od
    mojego domu.

    Pisząc pierwszego posta nie chciałem się rozwlekać, bo nie sądziłem, że
    może mieć to znaczenie.