eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarzut paserstwa programów komputerowych w praktyce orzeczniczej Jaka linia obrony ? › Re: Zarzut paserstwa programów komputerowych w praktyce orzeczniczej Jaka linia obrony ?
    From: "Marg" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarzut paserstwa programów komputerowych w praktyce orzeczniczej Jaka
    linia obrony ?
    Date: Mon, 23 Jun 2003 13:37:31 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:bd6nhp$c1u$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Marg" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak "nie w temacie"? Jestem raczej laikiem w dziedzinie prawa, ale nawet
    ja
    > wiem, że okoliczności są ważne - zwłaszcza w takich sytuacjach. Tzw.
    > porządnemu (skądinąd) obywatelowi łatwiej się IMHO może 'upiec' niż komuś,
    > kto ma sporo ichhych (zwłaszcza podobnych) grzeszków 'na sumieniu'.

    Przecież napisał że "Dotąd nie byłem nigdy karany i nie miałem żadnych
    kolizji z prawem."

    > Jak ktoś chce kompletnej rady, niech da możliwie kompletne informacje.
    Przed
    > własnym obrońcą też będziesz zatajał fakty?

    Po co się rozwodzić nad całą sprawą - fakt jest jeden - jest niekaralny,
    zdarzyło mu się pierwszy raz, żałuje. Co mu grozi i co będzie dalej? Jakich
    jeszcze info potrzebujesz? Poza tym nie szuka tu obrońców - tym bardziej nie
    wszystkie fakty musi Ci ujawniać jeśli oczekuje tylko porady.

    > Czyżbyś coś mi imputował, serdeńko?
    >
    > Poza tym jest to ewidentny argument klasy 'a u was biją Murzynów'.

    Tak - właśnie o taki mi chodziło. Chciałeś żeby się publicznie przyznał, że
    źle zrobił? Poza tym nie zwracałem się tu tylko do Ciebie, ale
    pradowpodobieństwo, że osoba odpisująca w tym wątku ma nielegalny soft jest
    duże - stąd ten wywód.

    > Nie - człowiekiem z poczuciem humoru, którego tobie ewidentnie brak. Czy
    > może jesteś jakąś internetową ostatnią lamą, która nie wie, co to są
    > "mordki" (określane także mianem 'smiley')? Albo może masz jakąś koszmarną
    > wadę wzroku i kombinacja średnik+nawias po mojej wypowiedzi jakoś uszła
    > twojej uwadze?
    >
    > BTW: czy czasem takie pomówienie (o bycie oficerem UB) nie narusza moich
    > dóbr osobistych?

    Nie narusza to Twoich dóbr osobistych jeśli powiem, że żartowałem, a
    zapomniałem dostawić smileya - zdarza się. Możesz mnie podać do sądu, ale
    wtedy będziesz odpowiadał również za nazwanie mnie "ostatnią lamą". Sąd
    oddali Twój wniosek ze względu na obustronną obrazę.

    > Tyle że jemu przedstawili zarzut paserstwa, do którego nagrywarka właśnie
    > potrzebna nie jest.

    To działa na jego korzyść - w postępowaniu teoretycznie sąd może zlecić
    ekspertyzę, czy płyty zostały kupione na stadionie czy zrobione na własnym
    sprzęcie, a wtedy oskarżony straciłby na wiarygodności, jeśli jego zeznania
    byłyby sprzeczne z wynikiem ekspertyzy