eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarzut paserstwa programów komputerowych w praktyce orzeczniczej Jaka linia obrony ? › Re: Zarzut paserstwa programów komputerowych w praktyce orzeczniczej Jaka linia obrony ?
    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarzut paserstwa programów komputerowych w praktyce orzeczniczej Jaka
    linia obrony ?
    Date: Mon, 23 Jun 2003 13:15:26 +0200

    Użytkownik "Marg" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:bd6m8c$icd$1@SunSITE.icm.edu.pl...

    > Ja pier**** - chlopak potrzebuje rady w sprawie co robic po fakcie,
    > a wy zadajecie mu pytania nie w temacie.

    Jak "nie w temacie"? Jestem raczej laikiem w dziedzinie prawa, ale nawet ja
    wiem, że okoliczności są ważne - zwłaszcza w takich sytuacjach. Tzw.
    porządnemu (skądinąd) obywatelowi łatwiej się IMHO może 'upiec' niż komuś,
    kto ma sporo ichhych (zwłaszcza podobnych) grzeszków 'na sumieniu'.

    Jak ktoś chce kompletnej rady, niech da możliwie kompletne informacje. Przed
    własnym obrońcą też będziesz zatajał fakty?

    [ciach]

    > Więc jeśli ktoś nie ma nic twórczego do powiedzenia - niech lepiej nie
    > zaśmieca wątku. Ktoś w stresie szuka odpowiedzi, a założę się, że połowa
    > windowsów na których piszecie te odpowiedzi jest nielegalna.

    Czyżbyś coś mi imputował, serdeńko?

    Poza tym jest to ewidentny argument klasy 'a u was biją Murzynów'.

    > A wogóle kim jest mój przedmówca - byłym oficerem UB?

    Nie - człowiekiem z poczuciem humoru, którego tobie ewidentnie brak. Czy
    może jesteś jakąś internetową ostatnią lamą, która nie wie, co to są
    "mordki" (określane także mianem 'smiley')? Albo może masz jakąś koszmarną
    wadę wzroku i kombinacja średnik+nawias po mojej wypowiedzi jakoś uszła
    twojej uwadze?

    BTW: czy czasem takie pomówienie (o bycie oficerem UB) nie narusza moich
    dóbr osobistych?

    > Moja rada dla autora: spróbuj pójść na ugodę z prokuratorem - może nie
    > będzie wnosił oskarżenia - jeżeli nie masz nagrywarki i nie ma podejrzeń,
    że
    > jesteś piratem.

    Tyle że jemu przedstawili zarzut paserstwa, do którego nagrywarka właśnie
    potrzebna nie jest.

    Swoją szosą ciekaw jestem, co wymiar sprawiedliwości potraktowałby
    łagodniej - posiadanie samodzielnie zrobionych nielegalnych kopii, za które
    nikt nie dostał kasy, czy też nabywanie na stadionie i nakręcanie biznesu
    tzw. 'prawdziwym przestępcom'?