eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZapytanie handlowe, co i jak? › Re: Zapytanie handlowe, co i jak?
  • Data: 2003-11-25 09:14:10
    Temat: Re: Zapytanie handlowe, co i jak?
    Od: "Baboon" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    nie masz chyba prawa do tego... ale moze sie myle... (?)

    ...chyba nie jestes $%^&&$%^ym spamerem? ;)

    prosze:

    Od 10 marca 2003 r. obowiązuje "Ustawa o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną" (Dz.U. Nr 144, poz 1204).

    Art. 10.1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej.

    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyrazi zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności jeśli udostępnił w tym
    celu identyfikujący go adres elektroniczny.

    3. Działanie, o którym mowa w ust. 1, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji
    (...)

    Art. 24.1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.

    2. Ściganie wykroczenia, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Art. 25. Orzekanie w sprawach o czyny określone w art. 23 i 24 następuje w
    trybie przepisów o postępowaniu w sprawach o wykroczenia.
    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia 2
    marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz 271):


    "Posłużenie się (...), pocztą elektroniczną, (...) w celu złożenia
    propozycji zawarcia umowy może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą
    konsumenta."
    Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
    1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
    Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
    2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)


    Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
    (...)
    5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
    szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
    publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
    nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1