    From: Cubus <c...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapowiedz glosowa
    Date: Wed, 02 Jul 2008 13:46:49 +0200

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Tu akurat nie ma wyrażenia woli koniecznej do zawarcia umowy, bo skoro i tak
    > już patrzy na tabliczkę.
    > Ale jak powiesisz tabliczkę "za wejście na mój ogródek płaci się bilet 5 zł"
    > to co? Chyba będzie już powstawało zobowiązanie umowne podczas wejścia.
    > Skąd ma wynikać różnica prawana z tą zapowiedzią głosową. Zresztą nikt nie
    > powiedział, że to musi być naliczne z taryfy dzwoniącego. Komunikat mógłby
    > głosić, że za każdą kolejną minutę rozmowy trzeba ileś tam zapłacić
    > przelewem pocztowym. Nie można świadczyć takiej usługi?

    Jeśli chodzi o ogródek, to sytuacja jest analogiczna do np. ZOO.
    Wchodząc do ZOO udaję się do budki z napisem "Kasa" i zawieram
    umowę. Dowodem zawarcia jest bilet który tam otrzymam i/lub paragon.
    Na tej podstawie mogę sobie zwierzątka oglądać.
    Jeśli biletu nie kupię i wejdę przez płot, albo przemknę
    odwracając uwagę bileterki to ochrona może mnie wyprosić
    na ulicę, ale nie może mnie zmusić do zakupu biletu.
    Ewentualnie mogą mieć wobec mnie roszczenia jeśli
    moja bezbiletowa obecność naraziła ich na straty,
    ale to co innego.

    Wskaż mi gdzie i na jakiej podstawie zawieram umowę
    w opisywanej sytuacji "telefonicznej"?

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo