    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
    Date: Fri, 13 Jan 2006 21:09:37 +0000 (UTC)

    <n...@f...peel> napisal(a):

    > Nawet jeśli jest oddalona o setki kilometrów?

    A znasz przepis prawa mówiący o formie dostarczenia odbiorcy rachunku?

    Ja nie. Znam tylko mowiący o tym, że rachunek trzeba wystawić.
    Podejrzewam również, że uniemożliwianie odbiorcy dostępu do tego
    rachunku jest na jakiejś podstawie karalne, czyli że nie można się
    ukrywać przed odbiorcą lub nie wydać na jego wniosek. Ale to nie
    zmienia faktu, że nie ma obowiązku wysyłania komuś faktury pocztą.

    Widzę jedno rozwiązanie: wezwać sprzedawcę pisemnie do wydania rachunku.
    Myślący sprzedawca wyśle wtedy taką fakturę listem poleconym, we własnym
    interesie, żeby nie zarzucono mu, że jej nie wystawił. :)

    P.S. Znam firmę, w której są trzy opcje: można albo wydrukować fakturę z
    PDFa, albo przyjść po nią do biura, albo zapłacić za jej wysłanie. :) NO
    i w sumie nie dziwię się, faktur jest multum co miesiąc, a wysłanie
    każdej kosztowało 1,25 plus koszt toneru, kartki, koperty i pracy osoby,
    która to pakowała. A i tak co dziesiąta nie docierała, bo tak nam działa
    miłościwie panująca Poczta Polska. Teraz klient zamawia usługę
    dostarczenia faktury, płaci i dostaje poleconym. Za swoje pieniądze. :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl