    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
    Date: Fri, 13 Jan 2006 13:36:03 +0000 (UTC)

    <n...@f...peel> napisal(a):
    > A wracając do pierwszej sytuacji. Dziwnym trafem złożyło się, że firma
    > wystawiająca nam osobne faktury za m.in. wynajem pomieszczeń, usługi
    > telefoniczne, usługi internetowe, usługi logistyczne, wypożyczanie
    > samochodów i od czasu do czasu za inne drobne rzeczy, w połowie roku
    > zaprzestała wystawiać faktury za jedną z tych usług. Nie zostało to przez
    > nas zauważone (po prostu faktur jest taka ilość, że trudno pamiętać, czy
    > ktoś czasem nie zapomniał o wystawieniu którejś z nich) przez cały ten czas
    > i dopiero kilka dni temu tamta firma odkryła swoje niedopatrzenie.
> [...]

    To nie jest tak.

    Płacić masz według umowy. Jeśli się umawialiście na comiesięczne
    płatności, to Twoim obowiązkiem jest płacić. Jeśli nie wystawiali
    faktury, to nie jest to Twoja wina, nie musisz im przypominać (chyba ze
    we własnym interesie). Natomiast powinni tak czy siak wystawić na to
    fakturę albo (lepiej) skorygować poprzednie. Muszą to zrobić we własnym
    interesie, gdyż Twoje płatności to był ich przychód i jego niewykazanie
    jest przestępstwem skarbowym.

    Nie widzę żadnych podstaw do obciążania Was jakimikolwiek kosztami z
    tego tytułu (nawet nie przychodzi mi do głowy jakimi), no chyba że się
    tak umówiliście, w co wątpię :)
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl