  • 1. Data: 2002-03-19 09:07:12
    Temat: Zapis w ksiedze wieczystej.
    Od: Jacek Filipkiewicz <f...@i...com.pl>

    Witam.

    Moj znajomy oficjalnym jest wlascicielem gruntu.
    Ja na zasadzie ustenj umowy mam prawo do osmej
    czesci tego gruntu.
    Chcielibysmy te kwestie uregulowac formalnie, ale
    podzial gruntu i darowizna czy sprzedaz nie bardzo
    wchodza w rachube bo to spore koszty.
    Czy mozna dokonac w ksiedze wieczystej tego typu zapisu,
    ze taki to a taki ma prawo do takiej to a takiej czesci
    danego gruntu???
    Ilo by to kosztowalo???

    Pzdr

  • 2. Data: 2002-03-19 11:10:44
    Temat: Re: Zapis w ksiedze wieczystej.
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > Czy mozna dokonac w ksiedze wieczystej tego typu zapisu,
    > ze taki to a taki ma prawo do takiej to a takiej czesci

    Nie, bo przeniesienie wlasnosci nieruchomosci musi byc dokonane w formie
    aktu notarialnego. tak wiec w tej chwili nie jestes w ogóle wlascicielem i
    nie bedziesz, póki nie udacie sie do notariusza.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-19 12:38:01
    Od: Jacek Filipkiewicz <f...@i...com.pl>

    KRZEM wrote:

> [...]
    > aktu notarialnego. tak wiec w tej chwili nie jestes w ogóle wlascicielem i
    > nie bedziesz, póki nie udacie sie do notariusza.

    No dobrze, ale czy mozna u notariusza wprowadzic mnie jako
    wspolwlasciciela
    jakiejs czesci nieruchomosci???
    Iloe to moze kosztowac u notariusza i w sadzei???

    Pzdr

  • 4. Data: 2002-03-19 13:30:54
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > No dobrze, ale czy mozna u notariusza wprowadzic mnie jako
    > wspolwlasciciela
    > jakiejs czesci nieruchomosci???
    > Iloe to moze kosztowac u notariusza i w sadzei???

    Tzn. umowa dotyczylaby sprzedazy udzialu w nieruchomosci.

    Taksa zalezy od wartosci udzialu, orientacyjnie 3%, ale to zalezy od kilku
    innych rzeczy - najlepiej sie przejsc do notariusza i spytac, ponegocjowac

    Co do kosztów zwiazanych z wpisem do ksiegi wieczystej - max. 1/5 wpisu
    stosunkowego, czyli 2/125 wartosci przenoszonego udzialu (ale to nie jest
    pewne, bo wysokosc wpisu zalezy od wielu okolicznosci - w kazdym razie moze
    byc on wtedy raczej tylko mniejszy)

    Marcin.

  • 5. Data: 2002-03-19 15:11:32
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości

> [...]
    > aktu notarialnego. tak wiec w tej chwili nie jestes w ogóle
    wlascicielem i
    > nie bedziesz, póki nie udacie sie do notariusza.

    Dokladnie jak napisal przedpisca.
    Dla zabezpieczenia swoich interesow mozesz zawrzec umowe
    pierwokupu z wlascicielem, tzn. gdyby wlasciciel chcial pozbyc
    sie wlasnosci (lub czesci), bedziesz mial prawo odkupic jako
    pierwszy.
    Zwykla forma pisemna chyba wystarczy (?)
    Zawsze to lepsze niz nic.

    --
    Piotr Skaba

  • 6. Data: 2002-03-19 20:49:10
    Temat: Odp: Zapis w ksiedze wieczystej.
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Piotr Skaba <s...@p...nospam.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a77qem$r52$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > sie wlasnosci (lub czesci), bedziesz mial prawo odkupic jako
    > pierwszy.
    > Zwykla forma pisemna chyba wystarczy (?)

    nie sadze...
    wystarczalaby dla umowy przedwstepnej,
    ale skutkowalaby skutkiem slabszym (tzn. mozliwoscia dochodzenia
    odszkodowania,
    a nie mocniejszym - mozliwoscia zadania zawarcia umowy przyrzeczonej)..

    pozdrawiam
    mateusz