eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamieszkanie w domu który nie został jeszcze oddany do użytku. › Re: Zamieszkanie w domu który nie został jeszcze oddany do użytku.
    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamieszkanie w domu który nie został jeszcze oddany do użytku.
    Date: Mon, 20 Jul 2009 09:19:43 +0200

    Użytkownik "Baloo" <n...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:h3tbet$3u8$1@news.onet.pl...
    > "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakim cudem? Możesz przytoczyć te przepisy? Mi w gminie powiedziano, że
    > dopóki nie będzie odbioru budynku, to nie ma mowy o jakimkolwiek
    > zameldowaniu.

    Żadne przepisy nie były potzrebne.
    Poszedłem tylko z aktem notarialnym zakupu działki i nadali mi numer
    nieruchomości.
    Numer nadaje gmina na podstawie aktu własności- pozwolenie na budowe/odbiór
    nie ma
    nic do tego. Nadadzą numer nawet łące. Zameldowałem się gdyz planowałem
    sprzedać nowowybudowany dom a jak sie jest
    zameldowany ponad rok to sie nie płaci podatku przy sprzedazy.
    Z decyzja o nadaniu nr poszedłem sie zameldować i zameldowali

    Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
    czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
    uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
    zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
    52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
    2002 r.
    sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
    to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
    stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
    2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
    ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
    (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
    miesiące.

    Krzysiek