  • 1. Data: 2005-09-29 18:01:27
    Temat: Zamiana/kupno/sprzedaz/darowizna mieszkania
    Od: "Lukasz" <w...@o...pl>

    Witam Was serdecznie.

    Mam nastepujacy problem:
    Moja zona jest najemca mieszkania A (nie jest w nim zameldowana - powinna?).
    Jej ojciec ma wlasnosciowe mieszkanie B (tu mieszkamy, ta sama miejscowosc
    co mieszkanie A). Ja mam ksiazeczke mieszkaniowa, ktora chcialbym
    wykorzystac na zakup mieszkania B (tesc chce mieszkac w mieszkaniu A (jako
    glowny (jedyny) najemca)). I zaczynaja sie schody...
    Bralismy tez pod uwage darowizne, ale okazalo sie, ze jesli tesc chcialby
    mieszkanie B podarowac corce (mojej zonie) to ona jednoczesnie juz nie ma
    prawa byc najemca mieszkania A, po drugie nie wykorzystalbym ksiazeczki.
    Chodzi o to, bym mogl kupic mieszkanie B od tescia, a on by sie zameldowal w
    mieszkaniu A (nie chcielibysmy go oddac z powrotem do spoldzielni (a
    spoldzielnia twierdzi, ze tak by trzeba zrobic - w tym momencie mieszkanie A
    idzie do przetargu i sa male szanse, by dostal je tesc), bo juz troche tam
    wlozylismy w remont).
    Czy istnieje jakas podstawa prawna, ktora umozliwi przepisanie umowy najmu
    mieszkania A z zony na tescia? (poza regulaminem spoldzielni).

    Sorki, ze moze to sie wydawac troche pokrecone, ale taka jest sytuacja :)

    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 2. Data: 2005-09-29 19:40:56
    Temat: Re: Zamiana/kupno/sprzedaz/darowizna mieszkania
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Lukasz napisał(a):
    [..]
    > Czy istnieje jakas podstawa prawna, ktora umozliwi przepisanie umowy najmu
    > mieszkania A z zony na tescia? (poza regulaminem spoldzielni).

    W zasadzie najprostsze rozwiązanie to wykupienie mieszkania A w
    spółdzielni (przekształcenie lokatorskiego we własnościowe prawo do
    mieszkania), potem można robić już co się chce.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-09-29 20:45:34
    Od: w...@o...pl

    > W zasadzie najprostsze rozwiązanie to wykupienie mieszkania A w
    > spółdzielni (przekształcenie lokatorskiego we własnościowe prawo do
    > mieszkania), potem można robić już co się chce.

    Tylko jest problem z chora spoldzielnia, bo:
    Mieszkanie A: 34m2, bez c.o., bez cieplej wody, parter, bez balkonu, stare
    budownictow = cena 37 tys zl.
    Mieszkanie B: 70m2, c.o. + ciepla woda + balkon + nowy blok, wykupiony za 7 tys.
    zl... (z drobna doplata zakladu pracy).
    Wiec totalnie sie nie oplaca wykupywac mieszkania A, aczkolwiek szkoda by bylo
    podarowac spoldzielni nasza prace i wklad finansowy.

    Pozdr,
    Lukasz

  • 4. Data: 2005-09-29 20:56:04
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    w...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > Wiec totalnie sie nie oplaca wykupywac mieszkania A, aczkolwiek szkoda by bylo
    > podarowac spoldzielni nasza prace i wklad finansowy.

    Zależy jakie miasto. W Warszawie opłaca się wykupić.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin