    From: "Akulka" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zameldowanie w postępowaniu administracyjnym
    Date: Tue, 17 Jan 2006 19:27:26 +0100

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:dqjavr$f6v$1@inews.gazeta.pl...
    > Rodzice nie mają obowiązku ani możliwości zameldowania Ciebie. To twój
    > obowiązek.

    A czy nie prościej powiedzieć gościowi, że ma prawo, a nawet obowiązek się
    zameldować tam gdzie żona po ślubie (jeśli z nią mieszka), tylko musi
    przedstawić jakiś dokument potwierdzający małżeństwo? Domniemywam, że teraz
    nikogo nie wprowadzam w błąd, w razie czego poprawcie.

    Ale idąc dalej tokiem rozumowania z poprzedniego topiku "Policjant i
    zameldowanie - noz sie otwiera w kieszeni", to sam meldunek nie jest jeszcze
    prawem do przebywania w miejscu zamieszkiwania. Więc jak ma się to do Marka?
    Ma prawo tam przebywać? Bo ja sądzę, że ma jako małżonek córki, która ma
    podstawę prawną do zamieszkiwania w danym domu.

    Rozumiem, że to grupa dyskusyjna prawnicza/prawna, ale ludzie lubią z reguły
    proste odpowiedzi, a nie poszlaki, które można różnorako zinterpretować w
    zależności od posiadanej lub nie posiadanej aktualnie wiedzy. Zwłaszcza, że
    gdy ktoś prosi o poradę, nie ma zazwyczaj do swojej sprawy zdrowego
    emocjonalnie dystansu.

    > A co ma żona do Tojego obowiązku meldunkowego (poza zapisanym w prawie
    > obowiązkiem donosu że go niedopełniłeś)?

    Dlaczego nie dopełnił? Napisał, że teściowie skutecznie mu utrudniają
    zamieszkanie. Skoro nie mieszka, to nie miał co dopełniać. On raczej
    oczekuje od grupy pomocy, by ktoś mu powiedział, na jakiej podstawie
    legalnie może tam zamieszkać pokazując język teściom.
    Osobiście tez myślę, że jak tam mieszkając chce skorzystać z
    nieodpłatności-przywileju żony to trochę nie ładnie. Na opłaty powinien
    dawać (choć może wysuwam niesprawiedliwe i pochopne wnioski na temat autora
    wątku).

    Pozdrawiam,
    Akulka