  • 31. Data: 2009-06-29 19:12:29
    Temat: Re: Zameldowanie - problem
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

    > Mąż jest współwłaścicielem mieszkania. :(

    I co z tego, ze jest? To jeszcze nie daje mu prawa, aby tam sie wprowadzic.

    Jacek Kustra

  • 32. Data: 2009-06-29 19:14:37
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

    > Właściciel mieszkania.
    >
    > Reszta bez znaczenia (prawnego).

    Skoncz juz pisac glupoty. Moze byc wlascicielem i 10 mieszkan, ale jesli
    sa one w posiadaniu osob trzecich to on nie ma prawa tam ot tak bez
    powodu sobie wejsc i zamieszkac.

    Wyobraz sobie np moja sytuacje. Jestem wspolwlascicielem 3 kamienic,
    gdzie znajduje sie ok 20 mieszkan. W kazdym z tych mieszkan mieszkaja
    ludzie. Rozumiem, ze wg Ciebie moge sobie przyjsc do dowolnie wybranego
    mieszkania i wejsc bez pytania i zamieszkac? :D W najlepszym przypadku
    przyjedzie policja i zostane pouczony, a w najgorszym skoncze w pierdlu :)

    Jacek Kustra

  • 33. Data: 2009-06-29 19:15:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    castrol pisze:

    > I co z tego, ze jest? To jeszcze nie daje mu prawa, aby tam sie wprowadzic.

    Sam na siłę nie.
    Z nakazem sądowym też?
    Ale zażądać czynszu od swojej połowy może?

    --
    spp

  • 34. Data: 2009-06-29 19:16:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

    > W naszym przypadku nie ma mowy o najmie.

    To akurat jest bez znaczenia. Wazne jest, ze kobieta mieszka tam zgodnie
    z prawem.

    > Wystarczy iż mąż powiadomi że np. 1 sierpnia wraca do mieszkania.

    Powiadomic moze, ale niczego to nie zmienia

    > Jakakolwiek próba uniemożliwienia mu tego może być wykorzystana
    > przeciwko żonie. :)

    Raczej jakakolwiek proba zamieszkania przez niego, bez zgody osoby
    posiadajacej to mieszkanie, beda przeciwko niemu :)

    Jacek Kustra

  • 35. Data: 2009-06-29 19:18:11
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    spp pisze:

    > Z nakazem sądowym też?

    Tez nie, jedynie komornik moze skutecznie wyegzekwowac nakaz sadowy w
    tym wypadku przeciez.

    > Ale zażądać czynszu od swojej połowy może?

    Akurat w tym wypadku? Raczej nie powinien :)

    Jacek Kustra

  • 36. Data: 2009-06-29 19:47:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    castrol pisze:

    > Skoncz juz pisac glupoty. Moze byc wlascicielem i 10 mieszkan, ale jesli
    > sa one w posiadaniu osob trzecich to on nie ma prawa tam ot tak bez
    > powodu sobie wejsc i zamieszkac.

    Przecież on pozostaje ciągle współwłaścicielem tego mieszkania, żaden
    wyrok (chyba) nie pozbawił go po rozwodzie prawa do zamieszkiwania. To,
    że wyjechał na dzień/mieniąc/10 lat nie ma znaczenia.
    A więc utrudnianie skorzystania z przysługujących mu praw może być
    bardzo źle widziane.

    --
    spp

  • 37. Data: 2009-06-29 19:56:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> writes:

    > Raczej jakakolwiek proba zamieszkania przez niego, bez zgody osoby
    > posiadajacej to mieszkanie, beda przeciwko niemu :)

    Jeszcze raz - wyjezdzajac na urlop przestaje posiadac swoje
    mieszkanie? Strach sie bac.

    MJ

  • 38. Data: 2009-06-29 19:58:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > wiadomości news:kjzhbxzh353.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
    >
    > Masz oczywiscie prawo tanm zamieszkać, ale niekoniecznie w celu jego
    > zrealizowania masz prawo się tam włamywaś.

    Widze pewna zmiane stanowiska... Juz nie "pytanie, czy ma prawo
    zamieszkac", tylko "masz oczywiscie prawo"...

    Ale dalej sytuacja jest dla mnie niejasna.

    MJ

  • 39. Data: 2009-06-29 20:24:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Widze pewna zmiane stanowiska... Juz nie "pytanie, czy ma prawo
    > zamieszkac", tylko "masz oczywiscie prawo"...
    > Ale dalej sytuacja jest dla mnie niejasna.
    > MJ

    Tu żadnej zmiany nie ma w moim stanowisku. od poczatku wszak uważałem, że
    prawo używać ma, tylko technicznie nie za bardzo jest to realizowalne.

  • 40. Data: 2009-06-29 20:25:14
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w

    > Niczego mu nie odmawiam. Jest to w polowie jego wlasnosc, ale ta wlasnosc
    > nie jest w jego posiadaniu

    To jakim prawem ta pani wcześniej weszła w posiadanie części będącej
    własnością swojego byłego męża? :)