    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>
    Subject: Re: Zameldowanie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 8 Jun 2006 07:28:14 +0200

    Dnia Wed, 7 Jun 2006 22:20:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > No i tak to generalnie obecnie działa. Przy czym, gdybym miał tu coś
    > do powiedzenia, to ja bym to urządził to tak:
    >
    > 1) Każdy ma dowód osobisty z danymi, ale bez adresu. Jest tam odcisk
    > kciuka, więc w razie wątpliwości można osobę zweryfikować
    > jednoznacznie.

    Czeka nas to w paszportach niestety, zdaje się już trwają prace techniczne
    nad tym.

    > 2) Zmianę adresu zgłasza się bez żadnych obostrzeń, na podstawie
    > oświadczenia obywatela, ale i bez jakichkolwiek skutków
    > cywilnoprawnych.

    Zdecydowanie popieram!

    > 3) Mamy publicznie dostępne mechanizmy (strona w internecie,
    > bezpośrednie zapytanie w BEL), gdzie po wpisaniu wszystkich danych z
    > dowodu człowieka system zwraca każdemu, kto o to pyta jego adres.

    Bardzo przydatne.

> [...]
    > możliwości przeprowadzenia egzekucji komorniczej. Oszustom w brew pozo
    > rom utrudnia, a nie ułatwia życia. Teraz, jak mają jakiś fałszywy
    > dokument, to ten dokument żyje własnym życiem, aż nie zostanie
    > zastrzeżony we wszystkich możliwych bazach.
    >
    > Wg mojej koncepcji, jeśli nawet ktoś utraci dowód, to bardzo szybko
    > można go zastrzec poprzez odpowiednią wzmiankę w tej bazie adresowej.
    > Jest ona powszechnie dostępna, więc jak jakiś idiota da kredyt na
    > dowód utracony, to już jest jego problem. Załatwia to problem
    > znikających dłużników, którzy nagle wyjeżdżają na drugi koniec Polski.

    Własnie, tylko jak to zastrzegać ? Trzeba pojawić się w Urzędzie i wypełnić
    druk, czy przez net?? Jak zabezpieczyć się przed tym, aby ktoś inny nie
    zgłosił utraty naszego dowodu ?

    > Kluczowym jest to, że baza danych musi być tak skonstruowana, że
    > zwraca adres tylko po wpisaniu pełnych danych poszukiwanej osoby. A
    > więc nie ma możliwości wpisania adresu i uzyskania pozostałych danych
    > domowników. Nie da się również wpisać Jan KOWALSKI i dostać jego
    > danych. Zainteresowani mogą sobie sprawdzić jak to to działa, bo w ten
    > sposób na stronach Izb Lekarskich można sprawdzić czy osoba podająca
    > się za lekarza jest lekarzem. Ale nie znajdziesz tam danych, których
    > nie wpiszesz. I musisz spisać numer dowodu osobistego, więc z
    > założenia musisz mieć do niego dostęp.

    Własnie... czyli w dowodzie osobistym co powinno być ? Czy wystarczy:
    - nazwisko
    - imiona
    - data urodzenia
    - PESEL
    - nr dowodu
    - data wydania i ważności ?
    - foto
    - odcisk palca

    Czyli właściwie jeśli wejdę w posiadanie takich danych raz... to mogę
    śledzić delikwenta, jego adresy, do momentu kiedy klient nie zmieni dowodu
    osobistego, a co za tym idzie zmieni się przynajmniej data wydania i
    ważności, a może też numer.

    A może jeszcze przyszłościowo już dodawać cyfrowo zapisane dane ? a może
    chipowo ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    ==>> http://poszukiwane.3mam.net/ !!!! > http://grupy.3mam.net