  • 1. Data: 2003-12-02 11:45:52
    Temat: Zaliczka, co zrobic gdy klient wywinie numer...
    Od: "KK" <k...@i...pl>

    Spisuje umowę z klientem i pobieram od niego zaliczkę, chodzi mi przede
    wszytkim o to ze aby wykonać zlecenie musze uruchomić cała masę działań,
    zorganizować dostawę, przygotować podwykonawców itd. itd... zarezerwować
    termin.. wszyto kosztuje , pieniądze i czas, więc aby zabezpieczyć się
    pobieram zaliczkę, rzędu 6-10% usługi, teraz jak stworzyć umowę, czym się
    podeprzeć ustawa, czy tez kodeks cywilny gdy klient przyjdzie po kilku
    dniach że rezygnuje bo tak.
    Do tej pory miałem już kilka takich przypadków... kosztowało mnie to dość
    sporo i chciałbym uniknąć takich wpadek w przyszłości.
    I jeszcze jeden pomysł gdyby w momencie spisywania umowy wystawiać mu od
    razu fakturę wpisując właśnie tą kwotę a jako termin płatności pozostałej
    kwoty termin wykonania pracy, co w tedy? czy może się w tedy wycofać?
    Bardzo proszę o pilną odpowiedź jest bardzo mało czasu :(
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-12-02 13:24:01
    Temat: Re: Zaliczka, co zrobic gdy klient wywinie numer...
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik KK napisał:
> [...]
    > pobieram zaliczkę, rzędu 6-10% usługi, teraz jak stworzyć umowę, czym się
    > podeprzeć ustawa, czy tez kodeks cywilny gdy klient przyjdzie po kilku

    możesz zapisać w umowie, że w przypadku rezygnacji klient jest
    zobowiązany od zapłacenia kwoty ...... zł pokrywającej koszty oraz kwotę
    odpowiadającą wynagrodzeniu za wykonana prace.

    Możesz też podzielić pracę na etapy i wyodrębnić wynagrodzenie za każdy
    z nich. Wtedy klient ma jasność ile ma zapłacić za wypowiedzenie umowy
    na poszczególnym etapie.

    I ty masz jasność ile ktoś ci jest winien.
    Podstawa. art. 476 kodeksu cywilnego.

    Pewnie możnaby jeszcze znaleźć kilka możliwości, ale do tego trzebaby
    usiąść i omówić kilka szczegółówych kwestii.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2003-12-03 20:34:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A zajrzałeś do kodeksu cywilnego? Tam jest to unormowane. Klient może
    zrezygnować, ale poniesione przez Ciebie koszty musi ponieść.