    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaleglosc, rejestr dluznikow a kredyt mieszkaniowy
    Date: Tue, 16 Sep 2003 21:58:15 +0200

    On Tue, 16 Sep 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...komuś...]
    >+ Jeśli spłacisz zadłużeniem, to żaden rejestr dłużników nie ma prawa
    >+ przechowywać Twoich danych w swoich zbiorach.

    Gdzieś widziałem artykuł na ten temat - jest problem, bo
    to bank musi wydać dyspozycję "skasowania wpisu".
    Zdaje się że ten sam problem był ostatnio (w skali miesiąca
    czy dwu) poruszany w Gazecie Prawnej w odniesieniu do świeżo
    uruchomionego rejestru dłużników "gospodarczych" (nie mylić
    z bankowymi): jak ktoś cię wpisze, to on musi wypisać.
    Jak zbankrutuje w międzyczasie... :>
    No i z "bankowymi" masz ten sam dylemat co "niefirma" ma
    z rejestrem "ogólnym": ty *nie dostaniesz* informacji :)
    W oparciu o to, że jakoby dane osobowe się chroni; bardzo
    proszę o nie wskazywanie *mi* że to "naruszenie logiki" :]

    [...]
    >+ informowania, jaki i z prawa karnego, choćby z ustawy o ochronie danych
    >+ osobowych.

    Właśnie z tego powodu nie dostaje się odpowiedzi :]
    "Pan nie jest uprawniony do zadawania pytań, a działamy na
    podstawie przepisu zezwalającego trzymać bazę".
    Zdaje się że formalnie wszystko gra - w ustawie "o ochronie"
    jest takie wyłączenie.

    [...]
    >+ No w każdym razie powinni w swoim dobrze pojętym interesie.
    >+ Jak sprawdzisz za miesiąc, że tego nie sprostowali, to
    >+ możesz ich pozwać o ewentualne straty.

    Z czystego lenistwa nie postawię piwa na to że nie sprawdzi ;)
    (powód: mi się nie chce szukać po przepisach żeby pokazać
    palcem czemu, a mylić się mogę :))

    pozdrowienia, Gotfryd